Motorból a 2WD az igazi?

Technika
2015. február 16., hétfő - Domokos Gábor

Régóta gondot okoz, hogy csak a hátsó kerék hajtott a motorkerékpárokon, azonban van megoldás, csak nem használjuk. Történelmi 2WD áttekintés.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

EICMA 2025 – 2 rész.

EICMA 2025

Cimkék: , , , , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
„Régóta gondot okoz, hogy csak a hátsó kerék hajtott a motorkerékpárokon, azonban van megoldás, csak nem használjuk.” Szerintem nem akkora probléma ez. Persze lehet hogy a jövő 2-300 lóerős szörnyeinél majd muszáj lesz alkalmazni mert nem bír egyedül a nyomatékkal a hátsó gumi és eladják mint forradalmi cuccot, de ez megint olyan „problémát generálunk, majd eladjuk a megoldást” dolog és feltehetjük a költői, de logikus kérdést hogy akkor minek olyan erős motort csinálni? -A hidraulikus átvitel veszteséges, de egyszerűbb mint lánccal és kardántengelyekkel megoldani. -Az elektromos nehéz, nagy rugózatlan tömeggel. Szériába nem jók. A Christini-féle gép az már életképesebbnek tűnik. Bár itt is biztos van aki szerint pont a „krosszba minek, mert csak növeli a súlyt” és ebben van valami. Utcára és állandó hajtásra meg kéne bele még egy difi is szerintem. Minden estre én nem csodálkozom hogy nem terjedt el: utcára felesleges, terepre meg nincs aki megfizesse.

Macko -
A legszebb megoldást azért ebben is az oroszok csinálták, csoda hogy Ádám kihagyta a cikkből. 😀 (Persze ez már nem 2WD, hanem 3WD…)

BigAdam -
Helmets on: A Christiniben ahogy írtam is, van egy kuplungmechanizmus, ami hagyja a hátsónál gyorsabb tempóban forogni az első kereket, így ha pl állóra fékezed a hátsót nem akasztja meg elől, vagy ugrásoknál is jó lehet.

Helmets on -
Talán ez az: https://www.youtube.com/watch?v=ZTYQVzvZPw4 Vagy csináltak mások is… BigAdam: az is egy megoldás.

Macko -
Helmets: képzeld, ha rendes gumit is tudnának venni rá. 🙂

Helmets on -
Akkor már csak a jobbra kanyarodást kell megoldani:) Amúgy oroszosan egyszerű megoldás.

MGP -
Ha már orosz:

Előző bejegyzés

Lángokádó Kawasaki Ninja H2R

2015. február 14., szombat
Brutalitás

Következő bejegyzés

BMW S1000RR a MotoGP élvonalában

2015. február 17., kedd
Motorsport

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt