A maratoni szakaszok demoralizáló hatását követően a kilencedik versenynap némi felüdülést jelentett a motorosoknak. Nem mintha könnyű nap lett volna a tegnapi, de a sivatagi környezet hozta az eredeti Dakar hangulatát. Iquiquéből vágtak neki délkeleti irányba az 538 kilométeres napi távnak, amelyből 450 kilométer volt a mért szakasz. A rövid összekötő után kezdetét vette a speciál – a nap során búcsút intettek az Atacama-sivatagnak, amely szinte mindenféle talajtípussal szolgált a versenyzők számára. A köves terepet a homoktenger dűnéi követték, majd egy lazább földes terület következett, de a szakasz nagy részére a kősivatag volt a jellemző, szűk ösvényekkel. Folyamatosan emelkedtek felfelé a Calamában található táborig, amely 3’000 méter körüli magasságban helyezkedik el.
A Honda HRC pilótái rendíthetetlennek bizonyultak az elmúlt napok szerencsétlenségei ellenére is – a top ötös listán három helyet is bezsebeltek a nap végére. A legjobb időt a portugál Rodrigues motorozta, majd őt követte közel négy perc lemaradással a honfitársa, Goncalves. A dobogó harmadik fokán Marc Comát láthattuk, aki jelenleg az összetett állást vezeti.
A nyolcadik szakasz győztese, Pablo Quintanilla nyitotta a napot, de elmaradt az idővel már az első ellenőrzőpont előtt. A Hondának viszont komoly küldetése volt: minél több időt visszaszerezni és ezáltal a lehető legtöbbet lefaragni a hátrányból. Ennek eredményeként az első ellenőrzőponton Jeremias Israel, Rodriguez, Goncalves és Pizzolito futotta a négy legjobb időt. A második ponton is megtartották az elsőségüket – Israel és Goncalves szinte egyforma időt motoroztak, őket Rodrigues követte Barredával a nyomában. A nap nagy részén Israel vezetett, ám kihagyta a harmadik ellenőrzőpontot, ahol tankolni is kellett volna. Ennek köszönhetően végig attól tartott, hogy kifogy az üzemanyag, így nem is merte nagyon húzni a gázt. A kihagyott pontért időbüntetést kapott, így a huszonharmadik helyre esett vissza a nap végén.
Barreda is elvétett egy ellenőrzőpontot, ám jobbnak látta, ha inkább befut a célba és így talán kevesebb időt veszít még a büntetéssel együtt is. A negyedik helyről a tizenöt perces büntetésével a tizedik pozícióba csúszott. Goncalves szinte egész nap az élen motorozott, de a cél előtt nem sokkal Rodrigues beelőzte. “Nagyon keményen dolgoztam, hogy elöl legyek ezen a Dakaron. Tegnap sokat vesztettem, és most nem akarok kockáztatni, de beleadok mindent, hogy győzhessek” – nyilatkozta a szakasz előtt Rodrigues. ” A mai napot hátulról kezdtem, mégis hamar utolértem Paulot és Joant, de aztán eltévedtem a dűnék között. Később, a tankolás során láttam, hogy jó időt mentem, ezért még keményebben meghúztam. Nagyon nehéz nap volt, sok navigációs feladattal és rengeteg kővel a pályán – boldog vagyok, hogy így alakultak a dolgok.”
Marc Coma sem volt messze a többiektől – az elején ugyan vétett egy apró navigációs hibát, amely a sűrű ködnek köszönhető, de gyorsan helyrehozta a tévedését. Keményen motorozott egész nap és szépen lépegetett előre a ranglistán, míg a végén betört a top háromba.
Stefan Svitko kiegyensúlyozottan motorozott, ezzel a szakasz ötödik legjobb idejét tudhatja magáénak és összetettben is az ötödik helyen áll. Coma csapattársa, Toby Price hatodikként ért célba. Voltak pontok, ahol az ausztrál versenyző karnyújtásnyira volt a vezetéstől, ám egy-egy apró hiba a tájékozódás során elég volt ahhoz, hogy visszaessen az élről. Quintanilla nehezen indult, nem sikerült elkapnia a ritmust, de aztán felpörgött és a hetedik helyre motorozta fel magát. Őt követte a Yamaha Factory Racing pilótája, Olivier Pain. A KTM-es David Casteu a kilencedik pozícióba ugrott, miután többeknek is időbüntetést adtak a célban.
Laia Sanz kisasszony, miután tegnapelőtt elérte az eddigi legjobb eredményét a Dakaron, tegnap tizenkettedikként végzett. Jelenleg az összetett nyolcadik helyén áll, amely gyönyörű eredmény egy hölgy versenyzőtől. A legtöbben bármelyik szervünk felét odaadnánk, hogy úgy motorozhassunk, mint ő.
Gyenes Emánuel, az erdélyi motoros tegnap a huszonnegyedik helyen ért célba, míg az összetettben is ugyanez a pozíciója.
Bár Coma vezeti az összetett listát, de Goncalves csak öt és fél perccel van lemaradva tőle. Mivel Barredának cseppnyi esélye sincs a győzelemre, ezért a HRC csapatával egyetértésben elhatározta, hogy a Dakar hátralévő részében Goncalvest fogja segíteni a győzelem felé. Így a további szakaszok is bőven tartogatnak majd izgalmakat, érdemes lesz figyelemmel kísérni a történéseket a szombati befutóig.
1. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 5:06:14
2. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 5:10:05
3. Marc Coma, ESP (KTM) 5:13:48
4. Javier Pizzolito, ARG (Honda) 5:26:21
5. Stefan Svitko, SVK (KTM) 5:27:54
6. Toby Price, AUS (KTM) 5:29:23
7. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 5:29:29
8. Oliver Pain, FRA (Yamaha) 5:34:23
9. David Casteu, FRA (KTM) 5:34:26
10. Joan Barreda, ESP (Honda) 5:41:01
1. Marc Coma, ESP (KTM) 34:05:00
2. Paulo Goncalves, PRT (Honda) +00:05:28
3. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) +00:26:52
4. Toby Price, AUS (KTM) +00:31:31
5. Stefan Svitko, SVK (KTM) +00:40:36
6. David Casteu, FRA (KTM) +01:31:26
7. Ruben Faria, PRT (KTM) +01:41:22
8. Laia Sanz, ESP (Honda) +01:54:3
9. Ivan Jakes, SVK (KTM) +02:18:31
10. Oliver Pain, FRA (Yamaha) +02:36:13
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »