A motorosok újult erővel vágtak neki a pihenést követően a Dakar második felének. Számos nehézséggel kellett szembenézniük a bolíviai maratoni szakasz első felében. Már az elején egy hosszú összekötővel álltak szemben kora reggeli indulással, majd fokozatosan emelkedtek egyre feljebb, bőven 3’500 méter fölé. Az időmérő egy fennsíkon kezdődött azzal a jó tanáccsal, hogy nagy gonddal kövessék a road-book utasításait, ugyanis számos csomópontot és elágazást érintett a nyomvonal.
Nagyon észnél kellett lenniük a versenyzőknek, hogy a 392 kilométeres bevezető után a 321 kilométer hosszú gyorsasági szakaszon se tévesszenek. Emellett a gumik állapotára is ügyelni kellett, mert a szinte végig köves talaj rendkívül megviseli a köpenyeket és a visszaútra is kellett tartogatni némi mintát. A nap Uyuniban ért véget annyi nehézséggel, hogy a szerelőcsapat nem követte őket – ez a maratoni szakasz lényege, hogy gyakorlatilag mindenki magára van utalva, a szükséges szereléseket a motorosoknak kell elvégezniük, ezért különösen óvni kell a gépek állapotát.
Az elsők között rajtolt Paulo Goncalves, a Honda HRC színeiben és végig elöl haladt. Ezzel megszerezte a szakaszgyőzelmet a hetedik versenynapon. Őt követte Marc Coma, szinte Goncalves sarkában loholva – mindössze tizennégy másodperccel maradt le a portugál motorostól. A dobogó harmadik fokára Coma csapattársa, a zöldfülű Matthias Walkner állhatott.
“Ez a szakasz nagyon jól ment, bár az elején mindig nehéz megtalálni a ritmust és ezzel könnyű időt veszíteni”- nyilatkozta Goncalves. “Keményen húztam a gázt, hogy a mezőny élvonalában maradjak. Természetesen nagyon boldog vagyok a mai eredményem miatt. Rendkívül nehéz volt a mai nap, sár, kövek, hatalmas gödrök – hihetetlenül durva volt, de én nyertem és ez nagyszerű.”
Marc Coma számára ugyancsak termékeny volt a tegnapi nap – sikerült a hátránya felét lefaragni, így már csak hat és fél percre van Barredától. A spanyol HRC-s kevésbé volt szerencsés, de még mindig vezet az összetettben. Barredára sok munka várt a maratoni szakasz estéjén, mert egy balesetben letörött a baloldali kormányvége, így csak jobb kézzel tudta irányítani a motorját. Az utolsó 120 kilométert mérsékelt tempóban tette meg, ezzel a nap végére visszacsúszott a tizedik pozícióba.
Walkner legutóbb több mint két órát vesztett egy eltévedés alkalmával, ám a hetedik szakaszon olyan jó tempót motorozott, hogy mindössze harminc másodperccel maradt csak le Goncalvestől, így feljött az összetett harmincnegyedik helyére.
Pablo Quintanilla továbbra is lenyűgözően halad, a szakasz végén és az összetettben is a negyedik helyen áll, huszonöt perc lemaradással Barredától. Az újonc Toby Price is remekül szerepel, ötödikként ért célba vasárnap. Őt a pénteki szakaszgyőztes Helder Rodrigues követte. Stefan Svitko a hetedik, a dél-afrikai Riaan Van Niekerk a nyolcadik, Jordi Viladoms a kilencedik és Joan Barreda éppen csak befért az első tízbe.
Laia Sanz, a Honda női motorosa tizennyolcadikként végzett vasárnap, míg honfitársunk, Dési János ideje csak a százharmadik helyre volt elegendő, de még szerencsére mindig versenyben van.
1. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 3:56:00
2. Marc Coma, ESP (KTM) 3:56:14
3. Matthias Walkner, AUT (KTM) 3:56:30
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 3:57:32
5. Toby Price, AUS (KTM) 3:57:49
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 4:00:05
7. Stefan Svitko, SVK (KTM) 4:01:09
8. Riaan van Niekerk, ZAF (KTM) 4:02:06
9. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 4:02:10
10. Joan Barreda, ESP (Honda) 4:02:13
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 25:40:48
2. Marc Coma, ESP (KTM) +00:06:28
3. Paulo Goncaves, PRT (Honda) +00:10:59
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) +00:25:16
5. Toby Price, AUS (KTM) +00:29:20
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) +00:33:56
7. Stefan Svitko, SVK (KTM) +00:40:23
8. Ruben Faria, PRT (KTM) +00:40:55
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) +01:05:31
10. David Casteu, FRA (KTM) +01:16:52
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »