A mai nappal elérkeztünk a 2015-ös Dakar Rally félidejéhez, ugyanis most töltik a megérdemelt pihenésüket a versenyzők, illetve most van egy kicsivel több idejük rendbe szedni a járműveiket. Szükség is van rá a tegnapi fárasztó versenynap után, amely a nagymenőknek is tartogatott meglepetést. Péntek reggel Antofagastából vágtak neki a Csendes-óceán mentén vezető 322 kilométeres összekötő szakasznak, amelyet egy közel ugyanekkora speciál követett.
Két részre osztották az időmérőt, a 69. és 95. kilométer között beiktattak egy neutralizált szakaszt. A szelektívet nagyrészt a köves talaj jellemezte, de előfordultak homokos felületek is. Nagy magasságokban nem jártak a versenyzők, ám összességében sok szintet kellett leküzdeniük a folyton változó táj miatt. Ezt követően az Iquiquében található pihenőig már csak 48 kilométer levezető várt rájuk, ahonnét vasárnap újult erővel folytatják a Dakar második felét.
A befutó nem a papírforma szerint alakult – a Hondás Helder Rodrigues volt a pénteki nap leggyorsabb motorosa, ezzel megszerezte az idei első szakaszgyőzelmét. Szépen lépeget előre a ranglétrán – tegnapi győzelmét megelőzően még a tizedik helyen állt összetettben, most viszont már a hatodik helyet tudhatja magáénak. Az összetettben még mindig vezető Barredához képest így már csak harminchat perc a lemaradása. A szelektívet a hatodik helyen kezdte, de az első ellenőrzőpontnál már az első helyen motorozott. Ezt a határozott tempót megőrizte az egész szakasz során.
Marc Coma rajtolt aznap elsőként, de Barreda és Quintanilla végig ott loholt a sarkában. A chilei versenyző navigációs probléma miatt lassítani kényszerült, így ketten folytatták a KTM és a Honda csatát. Az egymásra gyakorolt pszichés nyomás miatt mindketten tévesztettek a navigáció során – nem sokat és azt is időben észlelték, de ez a kis eltévedés elegendő volt ahhoz, hogy a napot ne a dobogó közelében végezzék.
Coma ezt nyilatkozta: ” Elsőként kezdtem a szakaszt, de szinte egyből az elején volt egy apró esésem, amely visszavette az önbizalmamat az első részen. A ritmust sikerült visszanyerni, ám a navigáció nem ment olyan jól, ezért nehéz volt megtalálni az utat. Ezt tovább nehezítette, hogy Barreda mindig velem volt, az utóbbi három napban szinte az árnyékommá vált.”
Quintanilla kezdeti nehézségei ellenére összeszedte magát és a helyes irány megtalálása után hatalmasat motorozott, ezzel felzárkózott a negyedik helyre a szakasz végén.
Ezek a hibák segítették az első két helyen végző motorost – Helder Rodriguest és Toby Pricet. Az ausztrál KTM-es versenyzőnek minden nagyon jól ment, beleértve a tájékozódást is, amely az elmúlt napokban többször okozott neki gondot. Most viszont minden a helyére került, ezzel az összetett ötödik helyére kapaszkodott.
“Az elején kaptam egy adag port az előttem haladóktól, emiatt túl sokat nem is láttam, de aztán kikerültem őket, hogy tisztább legyen a tájékozódás. Majdnem kimaradt egy ellenőrzőpont, de időben megfordultam és megszereztem. Utána végig jól motoroztam és egy kicsit sem tévesztettem a navigáció során. Lassan jön az a pont, amikor a kettő együtt működik, azt hiszem most jöttem rá a nyitjára. Szeretnék minél jobb időt szerezni, de nem akarom siettetni a dolgokat. Fel vagyok tüzelve, hogy ilyen jó eredményt értem el.”
Matthias Walkner kevésbé volt szerencsés, olyannyira sikerült eltévednie, hogy több mint két órát bolyongott a megfelelő nyomvonalat keresve, így pénteken a 98. helyre volt elég az ideje. Stefan Svitko ötödikként ért a speciál végére, őt követte Barreda, majd nem sokkal később Coma. A katalán versenyző nem tudta lejjebb faragni a hátrányát a HRC nagymenőjével szemben, sőt a különbség újból tizenkét percre nőtt kettejük között.
A napi top tíz végén egy Kawasakival versenyző chilei motorost köszönthetünk, aki szuper tempóval motorozva beférkőzött a nagyok közé. Honfitársunk, Dési János az ötvenharmadik helyen ért célba, bízunk benne, hogy a második hetet is sikeresen teljesíti és sikerül megtartania a pozícióját.
1. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 3:40:10
2. Toby Price, AUS (KTM) 3:41:20
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 3:41:52
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 3:46:21
5. Stefan Svitko, SVK (KTM) 3:46:52
6. Joan Barreda, ESP (Honda) 3:47:30
7. Marc Coma, ESP (KTM) 3:49:24
8. Ruben Faria, PRT (KTM) 3:49:44
9. Ivan Jakes, SVK (KTM) 3:54:09
10. Patricio Cabrera, CHL (Kawasaki) 3:54:14
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 21:38:35
2. Marc Coma, ESP (KTM) 00:12:27
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 00:17:12
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 00:29:57
5. Toby Price, AUS (KTM) 00:33:44
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 00:36:04
7. Ruben Faria, PRT (KTM) 00:40:27
8. Stefan Svitko, SVK (KTM) 00:41:27
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) 00:52:56
10. David Casteu, FRA (KTM) 01:14:52
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »