Előre megígérem, hogy a következő két hétben nem kizárólag a Dakar rally-val kapcsolatos események fogják kitölteni az Onroad virtuális hasábjait. Azonban az első napot történetesen megnyerő brit versenyző, Sam Sunderland egyik felkészülési videója egyszerűen annyira látványos, hogy nem lehet elmenni mellette szó nélkül. Remekül demonstrálja, milyen elképesztő kvalitásokkal rendelkezik egy ilyen rallymotor.
Mi is az alapvető különbség egy krosszmotor és egy Dakar-gép között? Nyilvánvalóan a naponta megtett táv: egy rallymotor hatalmas távolságokat kell hogy leküzdjön tankolás nélkül. Ráadásul pilótájának a száguldás közben folyamatosan az itinert is nyomon kell követnie, és navigálni is – elmondhatjuk tehát, hogy szinte felfoghatatlan szinten kell tudnia motorozni. Mert közben még lassan sem mehet…
Az angol versenyző decemberben Dubaiban, a Jebel Ali motokrossz pályán hangolta finomra a KTM Dakar-gépét. Egészen bődületes az a könnyedség, ahogy Sam Sunderland a sokkal kisebb gépekre épített területen mozog a menetkészen 170 kiló körüli monstrummal (persze a videón nyilván közelebb van a 450 Rally a 140 kilós száraz tömegéhez, mint a telitankolt állapothoz). Na de inkább nézzük a videót!
Végezetül szorozzuk fel ezt a három percet egy kicsivel, és képzeljük el majdnem ugyanezt 14 napban és 9’000 kilométerben! Azért csak majdnem ugyanezt, mert – amint már írtam – a verseny ennél nehezebb: ott navigálni is kell a srácoknak…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »