Egy nagyvárosban mondjuk vízvezeték-szerelőnek (vagy bármilyen egyéb mesterembernek) lenni nem egyszerű dolog. Időre kell odaérni a címekre, a munka elvégzéséhez pedig egy csomó szerszámot a helyszínre cipelni. Autóval utóbbi nem akadály – a közlekedés és a parkolás annál inkább. Motorral vagy robogóval éppen ezek mennek könnyen – viszont hogy visz magával az ember két-három szerszámos ládát meg alapanyagokat? Erre a dilemmára ad megoldást az Equs Cargo.
Az argentin diákok által tervezett szállító jármű alapelve, hogy nem a motor hátuljára pakolták a nehéz terheket, mert ezzel nagyon lecsökkenne az első kerék leszorítóereje – azzal pedig romlana az irányíthatóság. Így a konstrukció lényege, hogy a vezetőt kirakták egészen hátulra, így középen létrejött egy teljesen sík plató, amely kiválóan alkalmas nehéz terhek szállítására is – ráadásul abszolút az Equs Cargo tömegközéppontjában van. (Igaz, így egy túlsúlyos mester éppen a szerszámai nélkül kerül majd bajba.)
A kis jármű koncepció fázisban van, bár a lentebb látható videóból kiderül, hogy a prototípus abszolút kifogástalanul működik. Sajnos technikai adatokat egyáltalán nem ismerünk róla. Annyit tudunk, hogy elektromos meghajtással mozog, de a méreteket, a tömeget és a terhelhetőséget, az akkumulátor kapacitást, a hajtómű képességeit, a menetadatokat és legfőképpen a hatótávot illetően sajnos a világon semmit. Így azt is csak elképzelhetjük, miként oldották meg a kormányzást, amely az Equs egyik igen ötletes részének tűnik.
Az Equs Cargo egyelőre saját honlappal sem rendelkezik, csupán egy Facebook oldalon lehet róla bármit is találni. Azonban idén ősszel az esseni Design Zentrum által az ötvenes évek közepén alapított neves nemzetközi formatervezői gála, a Red Dot Award egyik fődíját megnyerte. Reméljük, hogy egyszer sorozatban is készíteni fogják ez a nagyon ötletes kis járművet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »