A soros kéthengeres bajor motorok szerelmesei is örülhetnek, ugyanis 2015-re megújul az F800R modell is. Következetes továbbfejlesztése révén a dinamikus roadster nemcsak sportos menetteljesítményekkel és agilis kezelhetőséggel, hanem még nagyobb sokoldalúsággal örvendezteti meg tulajdonosát – és mindezt dinamikus megjelenésű csomagolásban nyújtja.
A meghajtásról – akárcsak korábban – egy folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, kéthengeres, 798 köbcentiméter hengerűrtartalmú motor gondoskodik. A 8’000-es percenkénti fordulatnál leadott 66 kilowattra (90 lóerő) növelt maximális teljesítmény (korábban: 64 kilowatt/87 lóerő jellemezték az F800R erőforrását) és az első, illetve a második sebességfokozat rövidebb áttétele révén a soros kéthengeres motor még jobb gyorsulást nyújt, miközben megtartotta elődje lenyűgöző vonóerejét, azonnali gázreakcióját és kis üzemanyag-fogyasztását. A legnagyobb forgatónyomaték változatlanul 86 newtonméter 5’800-as percenkénti fordulatszámon.
Mindemellett új futóműalkatrészek és optimalizált ergonómia fokozza a a roadster kiváló motorozási élményét. Például mostantól fordított teleszkópvilla látja el az első kerékfelfüggesztés feladatát, míg a hidraulikus, kéttárcsás, radiális féknyergekkel felszerelt fékrendszer tartósan is nagy teljesítményt nyújt. Az új, alacsonyabbra helyezett ülés (790 milliméter magas a korábbi 800 helyett) az új kormánnyal és első lábtartókkal együtt még jobb ergonómiát biztosít a motorosnak.
A kezdő motorosoknak is szánt F800R dizájnja szintén dinamizmust sugall. Új tervezésű oldalsó burkolataival, hűtőidomaival, első sárvédőjével, keréktárcsáival és új színeivel a sportos roadster rendkívül sportos megjelenésű. Ezenkívül az immár szimmetrikus fényszóró összetéveszthetetlen “arcot” ad a motorkerékpárnak.
A teljes körű biztonság – azaz a Safety 360 koncepció – jegyében az új F800R-en is szériafelszerelés a blokkolásgátló. Extra felszerelésként olyan rendszerek is választhatók, mint a kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC) és az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment – ESA), amelyek révén a modell továbbra is etalon maradhat a kategóriájában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »