Nemrég már elkapták kémfotósok, a nevét azonban nem sikerült pontosan eltalálni. Most azonban hivatalosan is debütált, így minden részletét megismerhetjük. Az S1000RR és a HP4 szupersport-motorkerékpárok, valamint az S1000R roadster mind az innovatív technika, a teljesítmény és a biztonság egyedülálló keverékével hódítanak. Az S1000XR a felsorolt alapértékeket új kombinációban kínálja: ez az Adventure Sport, amely a dinamikus túraképesség, a sportos teljesítmény, a magas fokú kényelem és a kiemelkedő hétköznapi használhatóság egymásra találását jelenti. Röviden: az új bajor gép a saját, egyéni módján írja újra a kategóriákat a sporttól a túramotorokig, és nem utolsósorban mindezt nagy adag érzelemmel társítja.
Az S1000XR soros négyhengeres motorja alapvetően az S1000R roadster egységéből származik. Teljesítménye 118 kilowatt (160 lóerő) 11’000 fordulat/percnél, 112 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát 9’250-nél adja le. A sportos országúti kanyarvadászathoz szükséges, illetve a kétszemélyes használatnál megkívánt lenyűgöző rugalmasság jellemzi az erőforrást, az alsó és a közepes fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomaték áll a motoros rendelkezésére. Nagy vonóerőt és gyorsulást, valamint komoly csúcsteljesítményt kínál a soros négyhengeres, a motoros több mint tízezer fordulat/percet felölelő hasznos fordulatszám-tartománnyal gazdálkodhat. Így egyaránt élvezhetővé teszi a túrázást, a kanyargós országutakon való sportos motorozást vagy éppen a két személlyel, csomagokkal történő nyaralást.
Annak érdekében, hogy a motor viselkedését a lehető legjobban az útfelület állapotához igazíthassuk, az S1000XR már szériafelszereltségként a Rain és Road menetprogramokat kínálja pilótájának. Az optimális tapadásnak köszönhető magas menetbiztonságról gondoskodik az alapfelszereltség részét képező kipörgésgátló (Automatic Stability Control, vagyis ASC). Gyári extrafelszerelésként az új S is rendelhető a Pro csomaggal, amely a Dynamic és a Dynamic Pro menetprogramokat, valamint a dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control – DTC) és ABS Pro rendszereket is tartalmazza.
A lenyűgöző erejű soros négyhengeres mellett nem hagy kivetnivalót maga után az új S1000XR sportos kalandor futóműve sem. A modellcsalád már bevált koncepciójára építve itt is könnyűfém hídvázat találunk, amelyben az erőforrás teherviselő elem. Az első kerék felfüggesztéseként fordított teleszkópvilla szolgál, míg a hátsó keréknél állítható központi rugóstagú kettős lengőkar dolgozik. A speciális igényeknek az XR teljesen új futómű-geometriával felel meg. Extra felszerelésként rendelhető elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) is – amely saját tapasztalataim szerint hosszú rugóút mellett különösen áldásos munkát tud végezni.
A BMW Motorrad szériafelszerelésként kínált blokkolásgátló rendszerei magas fokú biztonságot nyújtanak az egyenes haladás közbeni fékezéskor. Ám az opcionálisan rendelhető ABS Pro még ennél is tovább megy, hiszen a kanyarodás közbeni fékezéseket is biztonságosabbá teszi azáltal, hogy a motor bedöntött állapotában is blokkolásgátlóval támogatott fékezést kínál. Az ABS Pro ilyenkor még a fék túlságosan gyors működtetése esetén is megakadályozza a kerekek blokkolását. Ezáltal éppen az ijedtség okozta fékezéseknél fellépő hirtelen kormányerő-változásokat, és ezzel a jármű nem kívánt egyenes helyzetbe emelkedését csökkenti. Vagyis a motoros számára az ABS Pro egyértelmű előnye a megnövelt fékezési és menetstabilitás a lehető legnagyobb elérhető lassulás mellett – még kanyarokban is.
Az új BMW S1000XR Adventure Sport jellege egyrészt a motor minden dizájnrészletében tükröződik, másrészt a tökéletes ergonómia, az ötletes szél- és időjárás-védelem, valamint a 20-30 milliméterrel hosszabb rugóutak és a nagyobb szabadmagasság jóvoltából igazán lenyűgöző megjelenést biztosít. Mindegy, hogy alpesi szerpentinek vagy országúti túra, autópálya vagy éppen rossz minőségű utak – kelléktára mindenre alkalmassá teszi az új bajor túrázót. Jövőre pedig tesztelhetjük is – úgyhogy mi már alig várjuk a szezon elejét!
Cimkék:
A piacvezető japán gyártó Milánóba nem vitt újdonságot, mégis sokak álmát teljesítheti be megvillantott prototípusaival. Egyikük az új Africa.
Elolvasom »Megjelenése óta nagyon kellemes kis gép volt az F800R. Most nyúltak hozzá először alaposabban, és kigyomlálták az asszimetriát belőle.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »