A több célúan felhasználható nagy túragépek piacán elég kemény a verseny: az abszolút első helyezett BMW R1200GS és R1200GS Adventure mellett a Yamaha XT1200Z Super Teneré vagy a Honda VFR1200X Crosstourer,valamint a KTM 1290 Super Adventure is nagyon keményen küzd a vásárlók kegyeiért. És akkor még nem is beszéltünk az olaszokról, akiknél az Aprilia Caponord Rally is újdonságként jelentkezik 2015-re, no meg ott a nagy klasszikus hosszirányú V2-eseiről méltán ismert és elismert Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX, amely szintén alaposan megújul a következő modellévre.
A két karakteres henger mellett a dupla fényszóró is könnyen felismerhetővé teszi az olasz gépet, amelyet 32 literes üzemanyag-tartálya szintén kiemel a mezőnyből. A felszerelés tökéletes: állítható szélvédő, teljes gyári dobozrendszer, rendelhető extraként navigációs berendezés – és természetesen kardános véghajtás, mint minden Moto Guzzi esetében.
A soron következő modellévre a gyáriak átfésültek nagyjából mindent: a váz merevebb lett (főleg a terepes igénybevételre való tekintettel), az 1200 köbcentiméteres V2-es (amelynek kenési- és hűtési rendszerén is javítottak) 105 lóerejét és 113 newtonméterét állítható menetvezérlő elektronika segít kontrolláltan a talajra juttatni, és módosítottak a futómű hangolásán is. Amely amúgy a márkához méltó módon igényes: elöl 45 milliméteres Marzocchi fordított teleszkópok, hátul pedig progresszív rugóval szerelt Sachs központi rugóstag segít úton – vagy éppen terepen – tartani a menetkészen 270 kilogrammos monstrumot.
A Moto Guzzi Stelvio legújabb változata tehát minden ízében csúcstechnikát hordoz. Mivel végre a neves olasz márka gépeit is elkezdjük tesztelni, bízunk benne hogy jövőre hírünk főhőse is eljut hozzánk, és beszámolhatunk nektek, hogy valóban mit is tud ez a karakteres vas.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »