Amennyiben úgy gondolod, hogy Valentino Rossi méltó utódja lehetsz, biztosan megtalálod a számításaidat ebben a gépben. Nem kutyaütők építették: az angol Reynolds Engineering – amelyet Dean Reynolds alapított 1993-ban – működésének évtizedei során több F1 és MotoGP alakulatnak készített precíziós megmunkálású alkatrészeket. Jelenleg a cég komplett lengővillákat és sasszé-elemeket szállít BSB, WBSK, Moto2 és MotoGP csapatoknak. Azonban összedobtak egy teljesen saját gépet is: ez a rettenet a DR Moto.
Dean Reynolds ugyanis megszállott motorsport-rajongóként még 2012-ben elhatározta, hogy épít egy olyan motorkerékpárt, amely bármikor felállhat akár a MotoGP rajtrácsára is. A masina szíve egy BSB specifikációjú Yamaha R1 erőforrás, amely 200 lóerőt képes leadni – hátsó keréken. Köré egy teljesen könnyűfémből és szénszálból épített váz- és idomzat került. (Utóbbit a MotoGP-ben Kenny Roberts csapatánál is tevékenykedő Barry Ward alkotta meg.)
A váz minden paraméterében állítható: a villaszög, az ülésmagasság és a tengelyterhelés is. Ennek megfelelően a tengelytáv például 1’402 és 1’452 milliméter között változhat. Nyilvánvalóan a legmagasabb szintű futómű kerülhetett a masina alá: elöl Öhlins FG 386 CRT MotoGP specifikus teleszkópok, hátul pedig Öhlins TTX36 központi rugóstag dolgozik. A Marchesini kovácsolt magnézium kerekek 16,5 collosak.
A fékek sem éppen utcaiak: elöl a 320 milliméteres karbon tárcsákat négy dugattyús Brembo monobloc nyergek préselik – hátra elegendő volt egy 160 milliméteres acél féktárcsa és egy kétdugattyús satu. Természetesen nem csupán a lassító-berendezések segítenek a hatékony motorozásban, hanem minden létező elektronika is: teljes körű menetvezérlés egykerekezés-kontrollal, automata gázfröccsel operáló teljes váltósegéd és GPS alapú telemetria.
Már csak egy apró kérdés maradt hátra: amennyiben mindezt valóban “bárki” meg is vásárolhatja, akkor vajon mennyiért? A DR Moto valóban rendelkezik árcédulával, amely 89’500.- angol fontot mutat. Mielőtt átszámolnánk hazai valutánkra, nézzünk meg róla egy kis videót, ahol a Yamaha erőforrás csodálatos orgánumát is megcsodálhatjuk:
Végezetül zárszóként pedig az árcédula “magyarul” is: 35,5 millió forint. Kész szerencse, hogy úgysem lehet forgalomba állítani, így regisztrációs adót már nem kell fizetni utána.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »