Szerintem a világhálón megjelenő belső kamerás felvételek jelentős – mondhatjuk hogy meghatározó – része Oroszországban készül. Aminek okát ismerjük: a hatalmas, kontinensnyi állam útjain a közlekedési kultúra egészen alacsony szinten mozog – ellentétben a járművezetők által választott sebességekkel és a részben ennek köszönhetően bekövetkező balesetek számával. Önvédelemből a legtöbb autóban forog a kamera, amelyről bármikor vissza lehet nézni az elmúlt fél- vagy egy óra történéseit. Így került nyilvánosságra az a mindössze néhány napja rögzített felvétel is, amelyen egy átlagosan gyorshajtó és elég figyelmetlen motoros társunk elképesztő mázliját csodálhatjuk meg – hiszen csak őrangyalának köszönhetően él túl valószínűleg karcolás nélkül egy hatalmas csattanást. Mert ha már a defenzív motorozás nem megy neki, a szaltó a kisujjában van.
Amennyiben megcsodáltuk a felvételt és kiálmélkodtuk magunkat, kicsit gondoljuk is végig, mi történt a végtelen orosz aszfalton. Párhuzamosan, két sávban és nagyjából hasonló sebességgel haladnak az autók. A jobb oldalról egy sofőr át kívánt sorolni a balra, ennek megfelelően irányjelzővel tudtára adta ezt a szándékát a környezetének, majd megkezdte a manővert. Amelyet gyakorlatilag be is fejezett, amikor jelentős sebesség-különbséggel megérkezett hátulról egy motoros, aki ugyanazon a helyen és ugyanoda szeretett volna menni, mint az autó. Csakhogy az közben már ott volt, ahova motorosunk is készülődött. Mire hősünk feleszmélt, késő volt és nem tudta elkerülni az ütközést. Egy az egyben telibe verte az autót. Ekkor viszont egy mesteri mozdulatot húzott elő a tarsolyából.
Ez az a pont, amely miatt igazán érdemes megnézni a videót, mert ebben van a fő tanulság. Amikor ugyanis látjuk, hogy már nem tudjuk elkerülni az ütközést, a leghasznosabb amit még tehetünk, hogy kicsit kiemelkedünk az ülésből. Innentől pedig már a fizikán múlik minden – hogy videónk motorosa éppen egy teljes szaltó bemutatása után szinte szörföző pozícióban érkezett az eltalált autó tetejére, az ugyanis biztosan nem tudatos mozdulat volt, hanem színtiszta szerencse. Zárszóként azért azt is biggyesszük ide: tanulságként levonható az is, hogy a forgalomban megfelelően válasszunk sebességet és kicsit előrelátóbban motorozzunk. Akkor jó eséllyel nem kényszerülünk ilyen szép (és mázlista) szaltókra!
A videót köszönjük Mészáros Róbert olvasónknak!Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »