Útjára indította a Yamaha indonéziai részlege az új R25 sportmotort, terveik szerint az egész világon szeretnék értékesíteni. A koncepciót a múlt évi Tokyo Motor Show alkalmával mutatták be, majd egy szériagyártáshoz közeli példánnyal lepték meg az indiai Auto Expo közönségét. A negyedliteres sportmotorkát az R125 és az R6 közé pozicionálták, a gyár marketingesei komolyan hisznek az új modell sikerében. Fiatal, kezdő motorosoknak ajánlják, akik már esetleg kinőtték a nyolcadliteres kistesót, de a hatszázas telivért még nagyon helyesen soknak ítélik.
Hozza azt a szintet, amelyek az előzetes találgatások során felmerültek – soros kéthengeres motor, harminc lóerő feletti teljesítménnyel. Egészen pontosan 36 lóerőt és 22 newtonmétert produkál, az előbbit 12’000-es fordulaton, míg a maximális forgatónyomatékot tízezernél éri el. Hatsebességes váltón és lánchajtáson keresztül jut el az erő a hátsó kerékhez. A motor teletankolt tömege mindössze 166 kilogramm. A benzintank 14,3 literes, fogyasztási adatot nem közölt még a Yamaha, de így is borítékolható, hogy háromszáz kilométer fölötti távot lehet megtenni egy adag üzemanyaggal.
Az első futómű egy hagyományos, 41 milliméter átmérőjű teleszkóp, a hátsó futómű is szokásos monocross kialakítású. A fékezésért egy-egy tárcsa felel elöl és hátul egyaránt – az első átmérője 298 milliméter, két dugattyús féknyereggel, míg a hátsó egy mezei egydugós cucc. Ehhez a teljesítményhez maradéktalanul elégnek kell lennie, valószínűleg így sem lesz túl olcsó, ha Európába kerül. Hát még, ha mindenből versenytechnikát aggatnának rá, nem lenne ember, aki kifizetné.
A stílus tekintetében a Yamaha szerint egyértelműen beletartozik az YZF-R családba az új R25, de sokat örökölt kinézetre az YZR-M1 versenymotortól is. Ha egy kicsit gonosz lennék, azt mondanám, hogy az első fényszóró kiköpött olyan, mint a jelenlegi CBR600RR-en. De mivel nem vagyok gonosz, így elismerem, hogy az M1-es GP motor vonásai nyilvánvalóak. Mindenesetre úgy érzem, ezzel a motorral méltó ellenfele lesz a Kawasaki kis Ninjájának, amely az egyik legsportosabb motor a negyed liter körüli kategóriában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »