A motorválasztást erősen beszűkítik a testi adottságaink – különösen igaz ez az alacsonyabb termetű vagy női motorosokra. Az még hagyján, ha valaki a melák termete miatt kissé kényelmetlenül ül a szíve választottján, a probléma akkor kezdődik, amikor nem ér le a lábunk. Egy kezdő motorosnak pedig nincs fontosabb szempont, mint a biztos talajfogás. Idővel belejön mindenki és már nem okoz gondot neki a teli talp hiánya, de a kezdeti időszakban borulások, bizonytalankodások sokaságát spórolhatjuk meg egy testméreteinkhez állítható motorral.
A következő reklámfilm egy hatalmasnak tűnő motort mutat be – a BMW R1200GS úgy él bennünk, mint a nagy emberek motorja. Ugye nem gondolnánk, hogy képes elboldogulni vele egy másfél méternél alig magasabb hölgyemény? Személy szerint én is kételkedem a videó valóságtartalmában, de a BMW állítható magasságú ülései mindenképpen megérdemelnek egy jó pontot. Hogy két szélsőséget mutatnak be, az más téma – nem sűrűn fordul elő valószínűleg, hogy ilyen Pöttömpannák kimondottan egy nagy GS-re pályáznának.
Egy percnyi szórakozás, erre jó. Azt már nem merem megkérdezni, hogy egy kissé ingatagabb terepen hogyan boldogulna a néni valójában, és azt sem láttuk, hogy hányan fogták a motort hátulról, amíg el nem indult vele. Esetleg felállítani a gépet, ha elborult? Vagy arra ott lesz Herbert a maga százkilencven centijével és közel száz kilójával? Tudom, ilyeneket nem illik kérdezni egy promóciós videó kapcsán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »