Vegyük sorba, milyen lehetőségek vannak. Jómagam legszívesebben a tükörre húzom rá a bukót – sokan idegenkednek ettől a megoldástól, hiszen a tükörház eleje általában csupa kosz és bogártetem. Jogos is a kifogás – csak azért használom a mai napig ezt a módszert, mert még nem találtam jobbat. Egyszer nagyon régen egy lejtős utcában az ülésre tettem a fejvédőmet, ameddig beszélgettem valakivel – majd győzött a gravitáció, és az életvédő eszköz úgy elgurult, hogy legalább ötven méternyi görgés után sikerült utolérnem. Vehettem rá új plexit… Mindannyian ismerjük hát a problémát, amelyre nem könnyű megoldást találni. Holott van: úgy hívják hogy sisakkampó.
Több fajtája is létezik. Az egyiket a kormánysúly alá csavarozzuk fel, akár mind a két oldalra – amennyiben az utasunkra is előrelátó módon tekintettel vagyunk. Ez után leszálláskor elegendő becsattintani a sisak állszíját és annál fogva fellógatni a sisakkampó végére. Dupla-D rendszernél még egyszerűbb a dolgunk, hiszen csak a fém fület kell beakasztani. Nagyon egyszerű, és annál nagyszerűbb az ötlet, nem? Ide kattintva akár meg is lehet rendelni – ára 15,95 amerikai dollár, vagyis nagyságrendileg 3’500.- forint. Csak egy esetben van probléma: amikor esik az eső, a fejvédőnk bélése is tuti rommá ázik…
Megoldást jelenthet a másik, még egyszerűbb és még zseniálisabb ötletből született versenyző, a stílusosan helmet-hook névre keresztelt kis kiegészítő. Ezt az öt különféle színben kapható apróságot három gyorskötözővel a motor bármely részére egy pillanat alatt rögzíthetjük – a gyártó a teleszkópokat ajánlja, amennyiben kellően hozzáférhetők a paripa burkolatától.
Ezek után az első változathoz hasonlóan itt is az állszíj vagy a dupla-D fémgyűrűje lesz a rögzítési pont. A sisak pozíciója itt egy kicsit szerencsésebb, mert talán némileg kevésbé esik bele a csapadék. Ide kattintva rendelhető meg – ráadásul még kevesebbért, konkrétan 9,99 USD az ára (vagyis 2’300.- forint környéke). A postaköltség miatt nyilván megéri többet behozatni – egy párra vevő lennék a második fajtából, úgyhogy ha a kedves olvasók közül rendel valaki, mindenképpen szóljon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »