A motorozáshoz csupán egy biztonsági kiegészítőt tesz kötelezővé a KRESZ – ez pedig a minősített, engedéllyel rendelkező bukósisak. A rohambiliket tehát most hagyjuk is és maradjunk a szabályos fejvédőknél. Amikor új bukót kell beszerezned, mert az előző már nagyon elhasználódott (rosszabb esetben odaverted az aszfalthoz), igen széles kínálatból válogathatsz. Kísérletezhetsz egy használt cuccal is, de nemrégen olvashattatok róla, milyen rizikókkal járhat ez a fajta “spórolás”. Biztosabb megoldás tehát egy új bukósisak. Azonban még itt is hatalmas árkülönbségeket látunk akár az ismert és elismert – tehát már sokaknál bizonyított – márkák termékei között is.
Tesztünkben a túramotorosok által talán leginkább kedvelt felnyitható állú, úgynevezett flip-up bukókon belül egy közepes árkategóriájú és egy csúcsminőségű fejvédőt vettünk alaposan górcső alá. A Nolan N91 az olasz konszern belépő szintű bukósisakja ebben a szegmensben, míg a prémium modellekből álló X-Lite márka a csoport csúcs-fejvédőjét kínálja X-Lite X-1003 néven. A kettő között nagyságrendileg dupla árkülönbséggel szembesülünk, így jogosan merül fel a kérdés: meg tudja ez a komoly többlet-ráfordítás érni? (A kérdés egyébként tőletek érkezett az X-1003 bemutatkozó hírével kapcsolatban.) Sisakot tesztelni természetesen csak motoron lehet, így hát elkértünk egy-egy tesztpéldányt az Euromotortól, és jól kipróbáltam őket.
A teszt legfontosabb tapasztalata – mint a videóból ki is derül -, hogy a cégek árai soha nem véletlenül alakulnak ki. Főleg, ha egy vállalatcsoport termékeit vizsgáljuk. Amennyit a vásárlás során kifizetsz, azért cserében minden esetben kapsz is valamit. Előfordulhat, hogy nem tudsz dönteni a belépő kategória és a kínálat csúcsa között – ebben az esetben persze középen is keresgélhetsz, ahol a Nolan N104 Evo-t találod (amely már nem ugyanaz, mint amit annak idején szintén egy motor nyergében alkalmam nyílt kipróbálni). Másik kérdés – amire mindenki csak saját maga tud választ adni -, hogy a többlet szolgáltatás, finomabb bélés számodra megéri-e a felárat. No és természetesen az sem mindegy, hogy a saját motorodon melyik lesz kellemesebb viselet – mert minden paripán eltérnek az áramlási viszonyok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »