Sokan április elsejei tréfának gondoltátok hírünket, amely a gallföldön tervezett sebességkorlátozásokról szólt. Pedig nem volt az, hiszen a Dühös Motorosok Szövetsége, vagyis az FFMC valóban megszervezte a tüntetés sorozatát, amely az egész országra kiterjedt. A nagyvárosokban és a vidéki régiókban tízezres nagyságrendben gördültek motorok az utakra, hogy betartsák a 2015 januárjától tervezett sebességhatárokat.
A végeredmény országos dugó lett, amely Párizsban teljes forgalmi bénuláshoz vezetett. Érdekes módon a beszámolók szerint ennek ellenére az autósok a legteljesebb mértékben a motorosok oldalán álltak, és sokfelé megtapsolták őket. Sőt, volt, ahol a rendőrök is kiálltak az út mellé és jelezték szimpátiájukat.
A tüntetés célja egyértelműen az volt, hogy felhívják a figyelmet a tervezett korlátozások életszerűtlen mivoltára: a főutakon 90-ről 80-ra csökkentett tempó egyetlen értelme mindenki szerint csak annyi lenne, hogy növekedne a sebességtúllépések száma, vagyis a traffipaxok széles körű alkalmazásával több pénz folyna az államkasszáma. Amely folyton komoly foltozást igényel Franciaországban…
Annyi biztos, hogy a komoly sikerrel végződött országos tüntetés csak egy folyamat kezdete, hiszen az FFMC nem fog leállni, és addig folytatja a tiltakozások szervezését, ameddig eredményt nem ér el. Az összefogás megvan, sőt a jelek szerint a társadalmi szimpátia is. Mi pedig innen drukkolunk a gall kollégáknak!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »