Miután a Honda bemutatta a CBR1000RR Fireblade gyárilag emelt szintű változatát, a CBR1000RR SP-t – amely futóművében és fékrendszerében múlja jelentősen felül az alapváltozatot (no meg árában, hiszen ABS nélkül is 750’000.- forinttal drágább) -, senkit nem lepne meg egy hasonló lépés a Yamaha részéről, akiknek legnagyobb sportmotorja nem rendelkezik ilyen verzióval. Hiszen például a kategóriába a japánoknál sokkal később – ám annál eredményesebben – bekapcsolódó BMW is nagyon gyorsan meglépte ugyanezt: hiába adtak el olyan sokat az S1000RR-ből, teketóriázás nélkül kihozták annak gyárilag szénné „optimalizált” változatát, a HP4-et.
Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt, azonban a Yamaha levédetett néhány elnevezést. Európában bejegyezték a hangvillásoknak az „R1M” és az „YZF-R1M” nevet, míg az Egyesült Államokban és Ausztráliában az „R1M” és az „R1S” típusokat. Az „M” betű teljesen logikusan azt mutathatja, hogy a leendő gép közelebb fog állni motoGP versenymotorjuk, az M1-es vérvonalához. A bejegyzések már januárban megtörténtek, így a rajongók epedve várhatják, hogy mikor jön némi hivatalos információ is a Yamaha marketing-osztályától. Az már nagyon valószínű, hogy lesz ilyen motor, ám hogy pontosan milyen technikai fejlesztéseket fog tartalmazni az alapváltozathoz képest, az még nagyon is a jövő zenéje. Mivel a Yamaha rendelkezik egy nagyon is jó elektromosan állítható futóművel (amelyet az FJR-ben meg is ismerhettünk), logikus lenne valami hasonlót beépíteniük az emelt szintű R1-be – ezzel jelentősen csökkenthetnék lemaradásukat a futóművében nehezen utolérhető HP4 mögött.
Cimkék:
A Mugen márkanév rengeteg versenygyőzelemhez kapcsolódik. Az idei legvadabb országúti viadal elektromos szakágának fő esélyesei is ők az idén.
Elolvasom »Olyan legendás motorok viselik Massimo Tamburini kézjegyét, mint az MV Agusta F4 vagy a Brutale. Ő álmodta meg az egyik legsikeresebb Ducatit, a 916-ot is.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »