A Honda betárazott a 2014-es modellévre, új motorokban nem lesz hiány – még jobb hír, hogy ezek nem csak az úgynevezett diszkont modellek lesznek. A japán óriás vállalat nagy változások előtt áll mind hazai, mind pedig európai szinten. Április elejétől egy közép-európai központot nyitnak bécsi székhellyel, de ez a magyar rész önállóságát nem fogja veszélyeztetni – integrált feladatellátás fogja jellemezni az egyesülést. Többek között Csehország és Szlovákia lesz jelen ebben a régiós egységben.
A magyarországi képviselet bízik abban a javuló tendenciában, amelyet a tavalyi értékesítési év mutat – lassú növekedés figyelhető meg a motoreladások körül. Jelenleg az első helyen állnak 40 százalékos magyar piaci részesedéssel, őket követi a Suzuki és a BMW. Érdekes módon a nyolcadliteres kategória aránya visszaesett 23 százalékról 16 százalékra 2013-ban – nem váltotta be a B125-ös kezdeményezés a hozzá fűzött reményeket.
Világszerte mintegy 16 millió motorkerékpárt értékesít évente a nagy H – ebből tavaly mindössze 750 ezer kétkerekű került Európában eladásra. Ennek 18 százalékát a Honda szállította, piacvezető helyet elfoglalva. A megváltozott piaci környezetre a modellpaletta racionalizálásával, gyökeres átalakításával kíván reagálni a gyártó. Például azok a fiatal és/vagy kezdő motorosok, akik A2-es jogosítvánnyal rendelkeznek, idén tizenöt modell közül válogathatnak a Honda palettájáról.
Idén hét teljesen új motorral és kilenc modellfrissítéssel szállnak be a vásárlók kegyeiért folytatott értékesítési küzdelembe. A hét új modell a következő:
-CBR1000RR Fireblade SP
-CTX 1300
-CTX700
-CTX700N
-CB650F
-CBR650F
-GL1800F6C
A kilenc módosított modell pedig:
– CBR1000RR Fireblade
– Integra 750
– NC750S
– CBR300R
– VFR800F
– CB1100EX
– NC750X, Crosstourer, PCX125
A hétvégén megrendezésre kerülő Budapest Motor Fesztiválon mindegyik új modell megtekinthető lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »