A legjobb pályamotorosok gépeire szoktak dőlésszög-mérőt szerelni, amely nekünk, utcai rájdereknek hihetetlen értékeket tudnak mutatni. Mert egy normális túramotornak valahol 40 fok körüli bedöntésnél már leér füle-farka, szórja a szikrákat – így véget ér a kanyarvadászat. A GP-technika persze többet enged: néha a mi lehetőségeink jó másfélszereséig is eljutnak a fiúk. 85 fok azonban még nekik is elérhetetlen. Nem úgy a képen látható pilótának, aki anélkül is a függőlegestől legalább 85 foknyira jár, hogy a fotós csalna az objektívvel.
A trükk persze egyszerű: megfelelő helyen készült a felvétel. A döntött parabolika kanyar ugyanis úgy teszi lehetővé ezt a teljesítményt, hogy a motoron ülve akár egyenesen haladás is lehetne. Csak egy dolog kell hozzá: sebesség. Na meg némi vér a pilóta pucájába! Kamionnal jó néhány éve volt szerencsém a Rábaringen ugyanígy haladni, motorral még nem próbáltam. Neked lenne merszed hozzá?
Cimkék:
Láttatok már az erdőben bálnákat? Ha még nem, akkor jól figyeljetek! Néhány elszánt fickó megmutatja, hogy van élet az aszfalt után BMW-kkel is!
Elolvasom »A Paton megkezdte a világ leghíresebb országúti futamán rajthoz álló versenymotorjának sorozatgyártását: itt az S1.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »