A Hero Motocorp a világ legnagyobb motorkerékpár-piacának abszolút meghatározó márkája (konkrétan a világ második legnagyobb motorkerékpár-gyártójáról van szó). Nagyon tudatosan igyekeznek elszakadni attól az imidzstől, hogy ők csak egyszerű kis mopedeket tudnak készíteni. Nem véletlen, hogy már két éve stratégiai együttműködést kötöttek a legendás Eric Buell cégével, az EBR-rel. Érdemes elolvasni erről szóló régebbi írásunkat – sok ottani ígéret fog testet ölteni a most bemutatott motorban!
Az India AutoExpo kiállításán rántotta le a cég vezérigazgatója, Pawan Munjal a leplet vadonat új középkategóriás naked bike-jukról. Amelyet ha egy kicsit alaposabban megvizsgálunk, semmiképpen nem tudunk egy legyintéssel elmenni mellette. A Hero Hastur ugyanis egy elképesztően komolyan összerakott holminak tűnik.
A soros kéthengeres erőforrás 620 köbcentiméteres, legnagyobb teljesítménye 79 lóerő 9’600-as fordulaton, forgatónyomaték-csúcsa pedig 72 newtonméter 7’750-nél. Ezekhez jön a masina versenytársaihoz képest igen alacsony, menetkészen 160 kilogrammos tömege – egyre izgalmasabb, nemde? Az üzemanyag ellátást egyébként ugyanazzal a Controlled Swirl Injection (szabályozott örvénylésű szívócső) rendszerrel oldották meg, amely az EBR 1190RX-ben is üzemel. Micsoda véletlen…
A pozitív meglepetések sora azonban még nem ér véget. A Hastur alatt elöl-hátul állítható futómű dolgozik – az első fordított teleszkópok, illetve a központi rugóstag szabályozási paramétereit azonban nem ismerjük. A fékek radiálisak, a ráfokon Pirelli Diablo Rosso II abroncsok feszülnek, a gyári adatok szerint a legnagyobb sebesség pedig 240 kilométer/óra. Bizseregsz már?
A Hastur csőváza úgy lett kialakítva, hogy a nyúlványok sérülés esetén a lehető legegyszerűbben cserélhetőek legyenek. A faridomba integrált Panigale stílusú légcsatornák nyilván a nagy sebességnél hivatottak növelni a stabilitást – egy ilyen könnyű és rövid gépnek a csúcssebessége közelében valóban szüksége is lehet erre. A hat sebességes váltó kazettás kialakítású (!), a világítás pedig teljesen LED rendszerű. Most már csak azért drukkoljunk, hogy a Hero Hastur a sorozatgyártásban is ugyanolyan izgalmas legyen majd, mint ez a koncepció-motor. No meg hogy elhozzák Európába is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »