A baleset Magny Cours-ban történt jó régen, még 2011-ben. Nem friss tehát a lentebb látható videó, ám annál mulatságosabb. Az egyik pilóta a féktávon abszolút ártalmatlanul elesik, majd kicsúszóban lévő motorja elkaszál egy teljesen ártatlan versenyzőtársat. Baja neki sem lesz, mindketten felpattannak. A két motor azonban összeakad, és mivel egyikük nem fekszik le az oldalára, az aszfalttal csupán a hátsó kereke érintkezik. Mivel sebességben marad, a hajtott kerékre jutó energia alapjáraton is elég ahhoz, hogy a két technikát szép piruettes tempóban folyamatosan forgassa. Ott és akkor ők nem tudtak őszintén nevetni – azóta azonban mindenki más igen.
A videóról eszembe jutott egy rendkívül régi saját történetem. Még 2005-ben próbáltam ki egy oldalsó támasztókeretekkel felszerelt oktatómotort. A gazdája szerint lehetetlen volt elesni vele, mivel a lábtartók leérése előtt már stabilizálták a vezetőkerekek. A teszt közben jól kiokoskodtam, hogy egy kicsit murvás részen jól ledöntött motornál ráfékezek. Ennek az lett a következménye, hogy jól elcsúsztam – volna. Hiszen a motor megtámaszkodott, én azonban közben jófajta – ám annál hibásabb – reflexből letalpaltam, amitől hanyatt le is estem a nyeregből a földre. Nos, akkor a GS500-as Suzuki forgott hasonló módon körbe-körbe. Azt sem tudtuk hárman megállítani, ameddig ki nem ürült a karburátor és le nem állt a motor…
Cimkék:
Bővítené kínálatát a legidősebb amerikai motorgyártó - két új motor érkezésével számolhatunk a közeljövőben.
Elolvasom »Látványos lassított felvételen gyönyörködhetünk az embert és gépet egyaránt próbára tévő környezetben. Vigyázat, kattintás után adrenalin termelődhet!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »