A híres Ural márka kapott már hideget-meleget fennállása során. Több mint hetven éve gyártja a nagyszerű két- vagy háromkerekűit – mégis sokan leszólják a régi stílus és a korosodó technológia miatt. Tény, hogy nem a szemnek is modern irányvonalat követik – az első példányok a BMW R71-es modelljét lekoppintva alakultak ki, miután megszerezték annak gyártási jogát. Egy kis változtatást eszközöltek a bajor vas tervein, hogy aztán Oroszországban folytathassák a termelést.
Az előítéletekből adódó piaci hátrányát szeretné javítani az orosz gyártó az idei modellévre kiadott újításokkal. Elsősorban az Egyesült Államok és Kanada a fő célterület – valami oknál fogva hatalmas divat lett újból az oldalkocsis motorok jelenléte az utakon. Kénytelenek haladni a korral és az igényekhez igazítani a terméket – mindeközben azt sem szabad szem elől téveszteniük, hogy a szellemiség ne vesszen ki a motorjaikból. Az egyik legfontosabb változás, hogy mostantól mindegyik kereket tárcsafék fogja lassítani, az eddigi dobfékekkel szemben. Elöl ugyan eddig is egy tárcsa tette a dolgát, de így hatékonyabb és biztonságosabb lesz a fogat – igaz, hogy a retró stílusból és élményből kissé elvesz ez a modernebb fékkialakítás.
A másik fontos újdonság – ezen bizonyára sok Ural hívő felhördül majd -, hogy az erőforrások elektronikus üzemanyag befecskendezést kapnak a karburátor helyett. Ezen kívül (kissé viccesen hangzik, de egy oldalkocsis fogat esetében van létjogosultsága) kormány-lengéscsillapítót építettek be a nagy sebességű – például autópályás – menetek biztonsága érdekében.
Az Ural vezetője szerint az új motorok gyorsabbak és gazdaságosabbak lesznek, emellett sokkal nagyobb biztonságot szavatolnak majd a könnyebb vezethetőséggel és a hatékonyabb fékezéssel. Bíznak benne, hogy ezekkel a változtatásokkal inkább még több vevőt szerezhetnek maguknak, mintsem eltántorítanák a leendő ügyfeleket a modernizációval.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »