Első blikkre az ember azt gondolná, hogy miként lehet megfázni egy sivatagi motorversenyen? Ne felejtsük el azonban, hogy nem is olyan régen járt a mezőny négyezer méter fölött is az Andokban, ahol pedig a levegő nem csak ritkább, hanem sokkal hidegebb is. Egy szó mint száz: az éllovas spanyol néhány napja meghűlt, és mint mondta, ez erősen megnehezítette számára a motorozást. Tegnapra azonban jobban érezte magát, így a saját szavaival “nagyon szép és nagyon gyors” jelzővel titulált kilencedik szakaszt az élen zárta – tovább növelve ezzel az előnyét.
Fizikailag a másodikként a Honda élmenője, Joan Barreda futott be, azonban utólag kapott egy komoly, 15 perces büntetést, így a második helyett csak a 9. helyen jegyzi a hivatalos végeredmény. Ez pedig összetettben tovább rontotta a pozícióját – a második hely ugyan nem forog veszélyben, de a hátránya ledolgozására napról napra fogy az esélye.
Harmadikként Cyrill Despres futott be – neki ugyan már sokat nem számít, hogy közel hat percet kapott Marc Comától, hiszen az összetett elsőségre gyakorlati esélye nincs. (Azután utólag második lett Barreda büntetése miatt.) A versenyzés öröme motiválja – ilyenkor mutatkozik meg, hogy milyenek ezek a fiúk igazán. Amikor két nap alatt ilyen brutálisra hízott a lemaradása, tett is egy olyan kijelentést egy interjúban, hogy alapvetően nyugodtan haza is mehetne, de mit csináljon, ha egyszer imád motorozni… (Persze jobban megnézve elérheti ő még akár az összetett bronzérmet is a végére, de nem valószínű, hogy ez különösebb izgalomba hozza.)
Érdemes még a napi etappal kapcsolatban szót ejteni három versenyzőről. Fantasztikusan ment a két, nem gyári motorral versenyző szlovák KTM-es srác: Stefan Svitko és Ivan Jakes is. No és aki különös elismerést érdemel, az Laia Sanz, aki Hondája nyergében élete legjobbját érte el a hetedik helyével. Ennek az oka egyszerű: tessék megnézni a képgalériában az egész alakos képét – azt, amelyiken csak részben van rajta motoros ruha… Mert hogy Laia kisasszony a gyengébbik nemet erősíti – nagyon csinos és hozzá igen jól motorozik! Összetettben már az első húszban van, konkrétan a 16. helyen.
Dakar 2014 9. szakasz (Calama-Iquique, 29 km összekötő, 422 km speciál, összesen 451 km):
1. Marc Coma, ESP (KTM) 04:48:48
2. Cyrill Despres, FRA (Yamaha) 04:54:33
3. Juan Pedrero Garcia, ESP (Sherco) 04:57:48
4. Stefan Svitko, SVK (KTM) 04:58:47
5. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 05:00:49
6. Ivan Jakes, SVK (KTM) 05:02:45
7. Laia Sanz, ESP (Honda) 05:03:39
8. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) 05:04:06
9. Joan Barreda, ESP (Honda) 05:05:46 (00:15:00 büntetés)
10. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 05:06:08
Dakar 2014 összetett állás a 9. szakaszt követően:
1. Marc Coma, ESP (KTM) 36:55:07
2. Joan Barreda, ESP (Honda) 37:50:43 (00:15:30 büntetés)
3. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 38:49:09 (00:15:00 büntetés)
4. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) 39:02:30
5. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 39:11:34 (00:15:00 büntetés)
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 39:19:49
7. Kuba Przygonski, POL (KTM) 39:20:40
8. Cyrill Despres, FRA (Yamaha) 39:25:20 (01:00:30 büntetés)
9. Daniel Gouet, CHL (Honda) 39:53:06 (00:01:30 büntetés)
10. David Casteu, FRA (KTM) 40:18:30 (00:00:30 büntetés)
Végezetül természetesen szót kell ejteni egyetlen magyar motorosunkról is: Dési János KTM-jén a napi szakaszon a 62. helyen futott be, így összetettben jelenleg az 54. a még versenyben levő 81 motoros közül. Csak emlékeztetőül: 196-an indultak két keréken neki a versenynek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »