Felfrissülve folytatták tegnap a Dakar-ralit a szombati pihenő nap után – az élmenőknek izomlazító masszázs járt, a lassabbaknak pedig volt idejük behozni a lemaradást, hogy aztán hosszas szereléssel tölthessék a napot. Szükség is volt rá, a hetedik szakasz ugyanis egy rendkívül gyors tempót igénylő rész volt – őrült rohanás jellemezte az egész mezőnyt.
A második maratoni részt kezdték vasárnap reggel a versenyzők, az időjárás szokás szerint közbeszólt és újból módosítani kellett az előre eltervezett távolságokat. A Dakar története során először érkezett a mezőny Bolíviába, csodálatos tájakon volt szerencséjük motorozni a résztvevőknek. Kora reggel viszont még akkora volt a köd az elmúlt napok esőzései miatt, hogy a mentőhelikopterek nem tudtak biztonsággal felszállni – így a rajtot későbbi időpontra tették.
A motorosok és quadosok számára az útvonalat lerövidítették, így az eredetileg tervezett speciál szakaszt csak a 103. kilométertől kezdték mérni. A kétórás késés miatt így is kemény nap várt rájuk, de a nyomvonalon nem változtattak.
A Hondával versenyző Joan Barreda ismét összekapta magát és rendkívül jót motorozott, végzetes navigációs és műszaki hibától mentesen sikerült teljesítenie a napi szakaszt, így újabb győzelmet zsebelhetett be – jelenen verseny során ez a harmadik szakaszgyőzelme, pályafutása során pedig a nyolcadik.
A szintén spanyol Marc Coma szépen és nyugodtan motorozott a KTM-mel a nap folyamán – tudta, hogy nem ő van szorult helyzetben, ezért a célba érés volt a legfontosabb számára. Így csak a szakasz második helyére futott be, négy perccel lemaradva Barredától – az előnye viszont így is jelentős, harmincnyolc perc és tizennégy másodperc. Azt viszont szem előtt kell tartania, hogy ez a bő fél óra is hamar semmivé tud változni egy eltévedés vagy hosszabb szerelést igénylő műszaki hiba miatt. A nyugodtságát viszont tükrözi az a kijelentése, hogy csodálatos helyeken motoroztak, tudott gyönyörködni a táj szépségében.
A harmadik helyen a címvédő, francia Cyril Després állt a nap végén, mintegy öt és fél perccel lemaradva Barredától. Az összetett tabellán így már belefért az első tízbe – jelenleg kettő óra és huszonhat perccel lemaradva az elsőtől, a büntetéseknek és a műszaki problémáknak köszönhetően.
A pénteki szakaszgyőztes Alain Duclos Shercojával eltévedt és mintegy húsz percet veszített, ezért vasárnap csak a huszonegyedik helyre volt elegendő az ideje. Ezzel viszont lecsúszott az összesített dobogó harmadik helyéről, de csak fél perc a hátránya a spanyol Jordi Viladoms KTM-je mögött.
A magyarokról is szót ejtve, Dési János ismét remekül motorozott, az ötvenhetedik helyen ért célba a nap végén, így összesítésben is ezt a pozíciót foglalhatja el. Akiről eddig nem beszéltünk – ezúton megkövetem magunkat – az a vajdasági magyar származású Saghmesiter Gábor az ötvenegyedik lett vasárnap, így a hetedik szakasz végére már az ötvenharmadik helyen áll.
Dakar 2014 7. szakasz, Salta – Salta/ Uyuni (735km, ebből 401 km speciál, ezt lerövidítették, a speciál a 103. kilométerétől indult):
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 03:28:41
2. Marc Coma, ESP (KTM) +00:04:03
3. Cyril Després, FRA (Yamaha) +00:05:35
4. Pedrero Garcia, ESP (Sherco) +00:06:57
5. Jakub Przygonski, POL (KTM) +00:08:56
6. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) +00:10:04
7. HelderRodrigues, PRT (Honda) +00:10:57
8. Mario Patrao, PRT (Suzuki) +00:11:27
9. Olivier Pain, FRA (Yamaha) +00:11:37
10. Jordi Viladoms, ESP (KTM) +00:11:57
Dakar 2014 összetett állás a 7. szakasz után:
1. Marc Coma, ESP (KTM) 26:40:44 hrs
2. Joan Barreda, ESP (Honda) +00:38:14
3. Jordi Viladoms, ESP (KTM) +01:16:03
4. Alain Duclos, FRA (Sherco) +01:16:35
5. Jeremias Israel Esquerre, CHL (Speedbrain) +01:39:29
6. Olivier Pain,FRA (Yamaha) +01:50:42
7. Jakub Przygonski, POL (KTM) +01:54:52
8. Helder Rodrigues, PRT (Honda) +02:08:18
9. David Casteu, FRA (KTM) +02:23:50
10. Cyril Després, FRA (Yamaha) +02:26:13
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »