Zuhanás a szakadékba motorral együtt

Baleset
2013. december 21., szombat - FeR1

Terepen motorozni biztonságosabb, mint aszfalton - szól az örökzöld motoros mondás. Néha azért itt is történik egy kis baki. Vagy nagy.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

EICMA 2025 – 2 rész.

EICMA 2025

Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Boxer -
Oké, feladom. Mi jelentősége van a BMW kesztyűnek? Amúgy nagyon szerencsésen esett. Simán nyaktörős mutatvány lehetett volna belőle.

Macko -
Boxer: semmi a világon. 🙂 Csak amikor FeR1 megmutatta a videót, mondtam neki, hogy nézd már, legalább a kesztyűje BMW-s… Erre beleírta. 🙂 Amúgy tényleg irgalmatlan mázlija volt szegény főhősnek…

FeR1 -
Hát az a lényeg, hogy BMW kesztyű volt rajta. Mindenki úgy értelmezi, ahogyan akarja: 1. A kesztyű miatt volt fakezű és zuhant a szakadékba 2. A kesztyű miatt úszta meg az egészet egy kis jajongással 🙂


Helmets on -
„Azt gondolnánk, hogy egyből a motor lesz az első, amelyet megnéz – ehelyett felsétál, irracionális módon a motorja állapota egyáltalán nem érdekli.” Látszik hogy nagyon megilletődött. Fel sem fogta mi törtét egy ideig….érthető hogy a motorja nem érdekli annyira:) „a motorost megdobta egy szikla, a motort egy szakadék irányába fordította – a motoros pedig egyből a mélybe fókuszált – és természetesen arra is haladt tovább.” semmi ideje nem volt, fel sem fogta mi van.

Tom Red -
Elgondolkodtunk azon, hogyan úszhatta volna meg ezt a kalandot a motoros. Arra jutottunk, hogy nem az volt a fő hiba, hogy rossz irányba nézett és így „magához vonzotta” a szakadék. Sajnos olyan hirtelen történt az, hogy a szikla meglökte az első kerekét, hogy bármerre tekingetett volna, akkor se tudott volna már visszakanyarodni az útra. Valószínűleg elég mereven tartotta a kormányt is a kezében, így önkéntelenül egy kis gázt is adott, amikor a kormány balra fordult. Szerintünk azon a láthatóan rosszabb állapotú szakaszon lassabban, óvatosabban kellett volna haladnia, és a kormányt nem kapaszkodásra használnia. Terepen a motort lábbal kell szorosan tartani és a kormányt lazán kezelni. A motorozásnál is minden elsősorban a fejben dől el, persze a rutin és a jó reflexek sokszor kisegítik az embert a bajból. Még egy kiegészítés: terepre soha ne menjünk egyedül lehetőleg. Ketten, de inkább hárman túrázgassunk inkább együtt. Jó társaságban még elesni is kellemesebb. 🙂

Macko -
Tom Red: nálad lesz a pont, ez testtartási hiba lehet főként. Ha lazán tartja a kormányt, nem tud ennyire irányt váltani a motor.

Előző bejegyzés

Hol van ehhez képest James Bond?

2013. december 21., szombat
Videó

Következő bejegyzés

Epilógus – DaiRal: a film

2013. december 23., hétfő
Videó

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt