Rendeletváltozás pozitív irányba

Jog
2013. december 04., szerda - FeR1

Megváltoznak a járművek műszaki követelményei. Nem maradnak ki a motorok sem ez alól, áll az új Magyar Közlönyben.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

EICMA 2025

EICMA 2025

Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (12 hozzászólás)

doncy -
A nappali világítás a hátsó lámpát egyáltalán nem működteti. Nem félmegoldás ez? Hátulról nem kell látszani? Szemből meg vakít. Minden estre valószínű, hogy ezt már jól kitalálták az okosok. A jogalkotók meg meglepően gyorsan követik.

Döme -
+1: nekem is van nappali menetfényem (bár autón), de mindig elgondolkodtat, hogy akkor hátul miért nem kötelező? Tény, hogy a hátsó lámpákban van primzma, ami visszaveri a fényt, de azért közel sem láttat olyan erősen, mint az első LED-sor.

FeR1 -
Motoron úgy lenne a legnagyobb értelme, ha a tompítottal együtt működhetne szabályosan. Így is sokszor alig veszik észre az embert.

gaborgyula -
Remélem a ködlámpák számát is rendezik. Jelenleg csak egy lehet.

FeR1 -
Nekem így is két ködlámpa van a fényszóró alatt, egymás mellett. A lényeg, hogy lássak és lássanak.

Macko -
doncy, Döme: a frontális ütközések esélye is nagyobb, illetve lehetséges következményeik is lényegesen súlyosabbak, mint a ráfutásos baleseteké. Ezért fontosabb, hogy elölről a lehető legkorábban észleljenek. A LED technika lényege pedig éppen az (szerintem), hogy hiába világít a szemedbe, mégse vakít el. Ezért a nappali menetfényt szó szerint jobban észleled, mint egy tompítottat, mégsem zavar. NAPPAL. Sötétben már nagyon zavaró – éppen ezért a gyári rendszerek leveszik a ledek fényerejét, amikor bekapcsoljuk a tompítottat. Így lenne értelme motoron is: vagy a ledek égnek, vagy a tompított. Egy jó ledsor ugyanis egyszer és mindenkorra megoldja az észlelhetőségünket még verőfényben is.

Csecsebogyó -
Ja, ja! Egy ideig biztos jó, aztán mikor megszokjuk ,majd jön megint valami más:) De ez így van rendjén.:)

toncsi64 -
Egyrész valószínüleg azért nem szükséges a hátsónak égnie mert egy „ráfutás” esetén – elvben – több időd van reagálni mint „szembetalálkozáskor” , másrészt meg az áramfelhasználás (így az üzemanyagfogyasztás) csökkentése is cél. Számomra inkább az tünne hasznosnak, ha lenne lehetőség több (reálisan kettő) fényforrás elhelyezésére. Autósként már jártam úgy, hogy valamelyik oszlop (szélvédő/ajtó keret) egyszerűen „kitakarta” a motort. Ha 2 db fényforrás lett volna a gépen (ami jelenleg szabálytalan, bár a GS Adv-n meg lehet !?) jó eséllyel az egyiket észreveszem.

Macko -
toncsi64: A BMW K1600-asok nappali fénye (klasszikus BMW-s ‘Angel Eyes’) is két részre van osztva. Tehát arra is van már gyári példa. 🙂

toncsi64 -
Igazad van, de én az Adv ködlámpa elhelyezésére gondoltam. Azért az két egymástól jól elkülönülő fényforrás, így kicsi az esélye mindkettő „kitakarásának”. Egyébiránt pont a BMW-k megoldásai (Adv ködlámpái, K1600 xenonja) kapcsán merül fel bennem a kérdés, hogy ezt miért nem lehet általánossá, mások számára is legálissá tenni ?!

FeR1 -
Tegyél egy próbát! Sétálj el 50m-re a motorodtól és tartsd a szemed elé kinyújtott kézzel a hüvelykujjadat. Nem fogod látni a motort. Pedig az csak egy hüvelykujj, nem A oszlop, vagy bármi más, ami közúton akadályozza az észlelést. Szóval ebből a szempontból mindegy, bárhová is helyezzük a fényeket.

Látni és látszani – egyedi módon újraértelmezve -
[…] a piros hetes elején. Hála a törvényhozók rugalmasságának, az idei évtől engedélyezett a kiegészítő fényszóró, úgynevezett nappali menetfény használata motorkerékpáron is. Azonban ezt sem lehet ész […]

Előző bejegyzés

Motor vagy tank?

2013. december 03., kedd
Ritka

Következő bejegyzés

Minden idők legerősebb motorja

2013. december 05., csütörtök
Elektromos

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt