Vannak barátaim, akiknek szóba sem jöhet a sátrazós stílus, mert nem akarnak a földön aludni, bogarakkal bajlódni, kényelmetlenkedni – meg egyebek. Írtunk már motorból (vagy legalábbis motorkerékpár-szerű tricikliből) kialakított lakóautóról – na de az mégsem képvisel semmiféle motoros életérzést. Az amerikai Moby1 Expedition Trailers cég kimondottan motorosok számára készített lakókocsija azonban annál inkább.
Hiszen ha vonóhoroggal látjuk el kétkerekű kedvencünket, úgy tudjuk magunk után húzni a kis szerkezetet, hogy egyrészt csomagjaink szállítása is sokkal könnyebbé és kényelmesebbé válik, másrészt ott állunk meg, ahol akarunk – pillanatok múlva a saját ágyunkban és ágyneműnkben alhatunk – és nem a földön.
A szerkezet életszerűségét éppen a méretei adják. Mert legyünk őszinték: ha mondjuk négy mázsát nyomna, a motorkerékpárral történő húzgálása maga lenne a kínszenvedés. A C2 Compact Cycle Teardrop nevű típus azonban mindössze 136 kilogramm, hossza 203 centiméter, míg kétféle kivitelének szélessége 101 vagy 122 centi lehet. Ha belegondolunk: a kisebbik olyan keskeny, hogy sok nagy túragép az oldaldobozaival együtt már szélesebb nála.
Az alapkivitel ára 6’500 dollár (1,5 millió forint – azért sátrat ennél egy csipettel olcsóbban is lehet venni…), viszont így megvan a lehetőségünk akár arra is, hogy amikor megállunk, ne a tűzrakással kezdjünk el bajlódni, hanem simán csak kihúzzuk és begyújtsuk saját gáztűzhelyünket.
Senkit nem akarok rábeszélni, hogy egy ilyen szerkentyűvel vágjon neki a 2014-es motoros túraszezonnak – de jó tudnunk, hogy milyen megoldások léteznek világszerte ugyanarra a dologra.
Cimkék:
Egyelőre természetesen csak Japánban - a tervezett próbaüzem részletei azonban legalább annyira érdekesek, mint maga a jármű.
Elolvasom »Hűvös időben motorozva először végtagjaink fognak átfagyni - de nem kell ezért szenvedni, hiszen van rá megoldás!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »