Egy ember, egy motor, egy kontinens. Izsó Ottó egy teljesítmény-túrázó, egy olyan ember, akit szinte kielégíthetetlen kalandvágy sarkall újabb és újabb, lehetőleg minél több érdekes helyet érintő motoros túrák kiagyalására.
Legutóbbi nagyobb kiruccanása egy olyan európai körutazás volt, ami Budapest kezdő- és végcéllal megjárta az öreg kontinens csücskeit északon (Nordkapp), nyugaton (Cabo da Roca) és délen (Gibraltár) egyaránt! Nem mindennapi utazásához Ottó egy matt zöld Triumph Tiger 800 XC-t választott útitársául. A Triumph Budapest, a nagy múltú brit kétkerekűek magyarországi importőre némi szponzori segítségével létrejövő utazásra a motort Ottónak nem kellett átalakítani semmilyen módon, tekintve, hogy azt éppen az ehhez hasonló kirándulásokra tervezték. Egyedül a kiterjedt gyári kiegészítő-katalógusból került kiválasztásra néhány, a hosszú utakra ideális, és mint később kiderült, roppant hasznos holmi a motorra, mint az elmaradhatatlan oldal- és hátsódoboz szett, a ködlámpák, a bukócső, a kartervédő, a fűthető markolatok, és még néhány apróbb dolog, mint például a triumph-os esőruha.
Tapasztalata Ottónak már akadt az effajta túrákkal, hiszen tavaly keresztben-kasul átmotorozta az egész amerikai kontinenst, ezért felszerelésének megválasztásában sem kellett a sötétben tapogatóznia – szerencsére a Triumph kiegészítői és gyári ruházata között maradéktalanul megtalálhatott mindent, amire csak szüksége volt. Két rövidke magyarországi kiruccanással hamar be is járatta a Tigrist, és június 18-án végre kezdetét vehette a kaland!
Ahogy korábbi „kiruccanásai” alkalmával, Ottó ezúttal is szorgosan dokumentálta az útja során történteket csodálatos képanyagot és naplószerűen feldolgozott élményeket hagyva maga után a világhálón: a Facebook Triumph Tiger European Adventure 2013 nevű rajongói oldalán napról napra, szinte kilométerről kilométerre végigkövethető minden fontosabb csomópont, vagy említésre méltó mozzanat az útból, kár kihagyni az effajta élmények iránt fogékonyaknak ezt a digitális úti beszámolót!
Budapestről Ottó először északnak indult és a Balti-tengert keletről kerülve Finnországon keresztül közelítette meg Norvégiában Nordkappot, Európa egyik legészakibb pontját. Innen aztán nyugati irányultsággal indult visszafelé délnek a Norvég-tenger partját követve, majd Dániával kezdve teljes Nyugat-Európán végiggurulva jutott el először a teljesen köd lepte nyugati-, majd a kontinens legdélebbi pontjáig, Gibraltárig. Innen pedig, mintegy levezetésképpen, már csak haza kellett gurulnia az svájci, osztrák és olasz hegyeket érintve Budapestre…
A lélegzetelállító tájak, gyönyörűséges nemzeti parkok és egyéb látnivalók mellett ismét kiderült, hogy egy ilyen utazás – még ha Ottóhoz hasonlóan magányosan is vágjunk neki – rengeteg hasonló gondolkodású utazóval hozza össze az embert. Talán a legérdekesebb egyén, akivel Ottót összehozta a sors, Irish Murph volt. Murph 20 évesen hagyta el szülőhazáját, Írországot, de az amerikai szerencsepróbálásba majdnem belehalt: akkor határozta el, hogy világkörüli motoros túrára indul, amikor az orvosok alkoholizmusából adódó rákot diagnosztizáltak nála. Ennek idestova 13 éve, de Murph még mindig úton van, indulása óta egy kortyot sem ivott, oldalkocsissá átalakított BMW-jével Ottó a sarkkörnél futott össze… Micsoda helyek, micsoda emberek, micsoda sztorik – Murph kalandjaiba is érdemes bepillantani!
De aki azt hiszi, hogy Ottó kilométeréhségére gyógyír volt az Európai Triumph Tiger Kaland, az nagyot téved! Szinte még haza sem ért, de már a legújabb kalandokon töri a fejét. Akit érdekelne, hogy mire készül jelenleg, annak ajánljuk figyelmébe az utazó saját oldalát, ahol semmiről sem fogunk lemaradni!
Még egyszer gratulálunk az elszántságodhoz, Ottó, reméljük, minél több hasonló élményben lesz részed a jövőben, amelyeket ismét megosztasz majd velünk is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »