A világ egyik legpatinásabb brit motorkerékpár-márkája a Triumph. Már évek óta nyílt titok, hogy frigyre léptek India legnagyobb kétkerekű-gyártójával, és leendő kis lökettérfogatú modelljeiket a Bajaj fogja gyártani. Szinte már bántóan régen szivárogtak ki erről az első pletykák – de konkrét motor még mindig sehol nincs. Most a távoli országban „kémfotón” elkapták az egyik tesztpéldányt, amelyről annyi biztosan látszik, hogy egyhengeres erőfrrása lesz. Hogy ez mekkora, azt persze csak találgathatjuk: a nemzetközi sajtóban 250 és 400 köbcenti között vizionálnak mindent. Aztán persze az sem lehetetlen, hogy egyszerre több blokkal is piacra dobják ugyanazt a típust. Ebben a Bajaj amúgy is jó, hiszen a hazai gyártásban legkelendőbb modelljeit nem ritkán 5-6 különböző erőforrással is forgalmazza.

Ahogy személy szerint a kémfotókban sem hiszek, úgy abban sem, hogy egy cégvezető véletlen „nyelvbotlás” miatt szigorú titkokat kotyogjon ki. Pedig témánkban éppen ezt történt – de mesterien aranyos módon. Rajiv Bajaj – a cég ügyvezetője – azóta baromi szimpatikus nekem, mióta lazán közölte az újságírókkal: a Ducatit tok-vonó bármikor mellényzsebből meg tudják venni. Most egy interjút adott, amely közben kitért új modelljeik bemutatójának időpontjára. Azt mondta: talán valamikor júniusban, lehetséges, hogy június 27-én és Londonban lesz a következő ilyen esemény. Amelyet a Triumph fog megszervezni. A részletekről nem beszél, de annyit tud, hogy egynél több motorkerékpárt fognak ott bemutatni. Ja, és azok az ő második üzleti negyedévükben már piacon lesznek.
Egyszóval a Bajaj által gyártott, de Triumph márkanéven piacra kerülő egyhengeresek már biztos, hogy idén jönnek… Hogy többféle modell lesz, vagy egy típus többféle erőforrással, azt majd később tudjuk meg. A magam részéről így is nagyon várom őket, hiszen a kis köbcentis motorok egyre fejlődő szegmense még színesebb lesz ezáltal.

Cimkék:
Igazán sportos vezetési stílus mellett jönnek majd ki a Kawasaki boszorkánykonyhájában fejlesztett low side elleni cucc előnyei.
Elolvasom »A legrangosabb spanyol elismerést, a Motor Awards díját kapta meg a Brixton formás gépe a "Legjobb városi motor" kategóriában.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »