Autók esetében ilyenkor a téli abroncsokat nyárira kell cserélni, motorok esetében viszont erre nem mindig van szükség. Persze bőven akadnak olyanok, akik télen is használják a motorjukat, így erre az időszakra feltetetik a téli szettet, de rengeteg vannak, akik télire inkább pihenőre teszik a járművüket, és csak tavasszal veszik elő újra megspórolva az abroncscserét. De ez nem jelenti azt, hogy megússzák a tavaszi/nyári felkészítést.
Lássuk, mi van akkor, ha téli gumi volt fent eddig a motoron. Teljesen mindegy, hogy motor vagy autógumiról van szó, a gyártók véleménye ebben a kérdésben megegyezik. Az abroncsgyártóknak van ugyanis egy alapszabály,a melyet tesztek és tapasztalatok alapján határoztak meg, ez pedig a következő: 7 fok felett nyári gumira van szükség, 7 fok alatt pedig télire. Ez persze nem azt jelenti, hogy amint 10-15 fokot mutat a hőmérő, abban a pillanatban szaladjunk a gumishoz, és cseréljük le az abroncsokat. Tartósan 7 fok feletti hőmérsékletre van szükség, ezért a márciust minimum érdemes megvárni, de hűvösebb tavasz esetén akár az április végét is.
Abban az esetben is érdemes felkeresni a gumiszervizt, ha a motor eddig a garázsban állt, és végig a nyári gumik voltak fent. Ilyenkor a gumiabroncsok állapotát célszerű ellenőriztetni, esetleg elvégeztetni a centrírozást, vagyis a kiegyensúlyozást, de a guminyomás beállítása sem elhanyagolható. Amennyiben kopott a gumi, akkor cserére lesz szükség. Kedvelt méretek motor esetében is a 205 55 r16 nyári gumi, 195 65 r15 nyári gumi, 225 45 r17 nyári gumi, de számos más méretből is bőven találunk megfelelő mintázatot.
És, ha már elgurultunk a gumisig, akkor a szervizt se felejtsük ki, de ha elég rutinosak vagyunk, akár magunk is elvégezhetjük a motor átnézését, ellenőrzését, hogy biztonságosan közlekedhessünk tavasszal és nyáron is.
Az első indulás előtt is el lehet végezni egy alaposabb karbantartást. Ha nincs szükség a gumira, mert otthon is tudunk guminyomást, illetve profilmélységet ellenőrizni, megtehetjük, és ha gumiápolóval kezeltük a gumikat a téli karbantartás során, akkor azt is eltávolíthatjuk magunk is. Érdemes ellenőrizni, hogy a kerék forgatásakor nem hallunk-e valamilyen rendellenes hangot. Érdemes ellenőrizni a fékrendszert és a világítást is, és ahogyan az autók esetében, úgy a motoroknál is elengedhetetlen a folyadékok szintjének ellenőrzése, esetleg cseréje. Ezt persze a szervizben is elvégzik a számunkra.
Cimkék:
Az áruszállítás a gazdaságfejlesztés létfontosságú tevékenységei közé sorolható. Naponta több ezer tonna árut szállítanak közutakon a térkép különböző pontjain a végfelhasználók számos igényének kielégítésére. Az emberek igényelte erőforrásokhoz való egyszerűsített hozzáféréssel javítható az életminőségükhöz való hozzáállásuk.
Elolvasom »Mindegy, hogy négy vagy kétkerekű járművel szeretünk közlekedni, száguldani, rendkívül fontos, hogy ahogy véget ér a tél, ellenőrizzük, hogy kedvenc közlekedési eszközünk milyen állapotban vészelte át a hideg időjárást. Ezt a motorok esetében sem lehet elhanyagolni, még akkor sem, ha egész télen a garázsban várta a jobb időt. Persze nem feltétlen kell a szervizbe szaladni, vannak olyan karbantartási feladatok, melyeket el tudunk végezni házilag is. Amit nem, azt mindenképp végezze szakember, de egy kis otthoni gondoskodást akkor is megérdemel a kétkerekűnk.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »