A harmadik napon borzasztóan mostoha körülmények között érkezett meg a mezőny Ha’ilba. Az iszonyatos esőzés és a hideg rettenetesen megkeserítette mindenkinek az életét és a versenyét. Akik sokáig a gyorsaságin maradtak, azokat már szó szerint elmosták a pillanatok alatt megáradt folyók. Ráadásként szinte egész éjjel szakadt! A motorosok közül azoknak, akik saját sátorban aludtak volna, egy közös nagy sátorban adtak szállást. Nagy valószínűséggel így sem sikerült rendesen kiszárítaniuk a cuccaikat a Dakar Rally 4. szakaszának rajtjára. Maga az etap egy nagy hurkot írt le Ha’il nyugati oldalán: 148 kilométernyi összekötő szakaszból és 425 kilométer gyorsaságiból állt. Végig a hegyekben vezetett: 800 és 1.300 méter közötti magasságban, hatalmas dűnékkel és tevefüves szakaszokkal “szórakoztatta” a versenyzőket.
Joan Barreda előző nap olyan szerencsétlenül rúgott meg tempós haladás közben egy nagyobb követ, hogy komoly fájdalmakkal érkezett be a célba. Ott aztán kiderült, hogy eltört a nagylábujja. A spanyol azonban egy olyan gyerek, akit a fizikai sérülése mintha motiválna – az elmúlt években több példát láttunk már erre. Nos, 2023-ban is a sérülése után táltosodott meg: a 4. szakaszon élete 29. Dakar szakaszgyőzelmét jegyezték be neve mellé. Ez azért nagy szó, mert már csak négyre van Stéphane Peterhansel rekordjától. Csak az a végső Dakar diadal, az hiányzik a neve mellől! Mindenesetre tett egy lépést az idei végső siker irányába, mert összetettben feljött a negyedik helyre.
A Dakar mezőnyében kölyöknek számító amerikai Mason Klein ismét irgalmatlanul nagyot motorozott. Harmadiknak indult, de végig az első helyek valamelyikén jegyezték a nevét. Tartott ez egészen addig, amíg a speciál vége előtt 50 kilométerre meg nem állította egy műszaki hiba. Az első tankjának üzemanyagszivattyúja adta meg magát. Így folyamatosan át kellett szívnia a benzint a hátsó tartályba, így vergődött be a célba. Ezzel viszont összetettben jelentősen visszaesett: a napot a 6. pozícióban zárta. Daniel Sanders napja navigációs bakik miatt nem sikerült túl jól, de ezzel együtt még az összetett első helyen maradt. A márkák sorrendje pedig: GasGas, Husqvarna, KTM, Honda… És még minden nagyon nyitott!
A műszaki hibák sajnos Gyenes Manit sem kerülték el. Neki is az üzemanyag-ellátással akadtak problémái. Ráadásul esett is egy elég komolyat: a váltókarja is letört és őt is megviselte a dolog. Neki a hátsó tankjából nem tudta kiszívni a benzint a rendszer – ráadásul a célba érve neki még a hibát is meg kellett javítania! Ezzel együtt a szakaszt a 38. helyen zárta, összetettben pedig abszolút 32. Saghmeister Gábor a 4. napot 113. pozícióban fejezte be, összesítve pedig a 108. Jelenleg még 120 motoros harcol a Dakar teljes 2023-as távjának teljesítéséért.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 4:28:18 | 0:00:00 |
2 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:00:16 | 0:00:00 |
3 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:01:05 | 0:00:00 |
4 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:02:24 | 0:00:00 |
5 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:02:37 | 0:00:00 |
6 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:03:13 | 0:00:00 |
7 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:03:19 | 0:00:00 |
8 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:06:07 | 0:02:00 |
9 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:09:04 | 0:00:00 |
10 | 15 | LORENZO SANTOLINO | SHERCO | 0:10:26 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 18:40:03 | 0:04:00 |
2 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:03:33 | 0:00:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:04:05 | 0:03:00 |
4 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:04:30 | 0:01:00 |
5 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:07:17 | 0:00:00 |
6 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:10:05 | 0:02:00 |
7 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:11:05 | 0:02:00 |
8 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:18:00 | 0:00:00 |
9 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:21:16 | 0:00:00 |
10 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:28:25 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »