A világ minden részén tiszta sor, hogy a hatalmas forgalom miatt bedugult utak és a lassan élhetetlen nagyvárosok számára igazi gyógyír lehetne a motorozás népszerűbbé válása. Ázsia nagyvárosai ebből a szempontból igazi pozitív példák – bár más okokból, de ott nagyságrendekkel többen közlekednek kis köbcentis kétkerekűekkel. No meg persze elektromosakkal! (Gondolunk itt elsősorban Kínára.) Európában is hatalmas szükség lenne a több motorkerékpárra – azonban a motorozás veszélyessége sokakat elriaszt. Végre itt egy üdítő példa arra, amikor egy város vezetése valóban cselekszik!
A cselekvés kétlépcsős lesz. Az első az OKTATÁS – annyira jó ezt a szót leírni! Alapvetően szeretnék megváltoztatni az autó- és motorvezetők szokásait. Az autósok ugyanis hosszú ideje úgy közlekednek, hogy elsősorban a többi autóra koncentrálnak – hiszen azok jelenthetik számukra a valós veszélyt. Szemináriumokat indítanak hát a közlekedés résztvevői számára, amelyben valós és hatékony oktatási módszerekkel hívják fel a figyelmet a motorosok helyes észlelésére és kezelésére.
A második tervezett lépés a legveszélyesebb kereszteződések és útszakaszok felderítése és azok valós, fizikai módosítása. Erre a közelmúltban már létrehoztak egy laboratóriumot, amely nem csak a 2022-ben történt halálos motoros baleseteket, hanem valamennyi motorost érintő ütközést elemezni fog. A legrizikósabb helyeken pedig táblákkal és felfestésekkel hívják fel a figyelmet: mire figyeljenek jobban az autósok és a motorosok. A rossz időjárási körülmények esetén veszélyessé váló szakaszokat is jelezni kívánják azoknak, akik a motorozás mellett döntenek – ezzel segítve a dugók csökkentését.
Igazából már csak egyetlen apró bökkenő van. A fenti örömteli sorok nem az Esti Hírlap, hanem az Ajuntement de Barcelona újságban jelentek meg. Ez ugyanis sajnos nem bármely magyar-, hanem konkrétan a spanyol nagyváros terve. Azt gondolom, igazán példát vehetnénk róluk mi is – az időjárásukat nem tudjuk lemásolni, de talán anélkül is javítható a motorozás biztonsága hazánkban is! Ez pedig nálunk is segíthetne a közlekedésen a dugók csökkentésén keresztül.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »