2022 második felében még mindig nem egyértelmű, hogy az elektromos vagy a üzemanyagcellás technológia lesz a belsőégésű motorok utáni élet nyertese. Bár a különbség dióhéjban mindössze abban áll, hogy akkumulátor vagy üzemanyagcella táplálja az elektromos motort, utóbbi mégis jóval közelebb áll a megszokott autázóshoz/motorozáshoz. De, hogy akkumulátor vagy hidrogénhajtás? Talán egyik sem. De akár mindkettő is lehet. A Kawasaki egyikről sem mond le.
Ennek megerősítése gyanánt egy olyan 2021-ben alapított konzorciumhoz csatlakoztak a Kymcoval egyetemben, amit még a Yamaha, a KTM, a Honda és a Piaggio alapított. Ám azóta olyan tagjai is vannak, mint a Niu, a Polaris, a Samsung, a Suzuki és egy sor tech cég. Elsődleges céljuk pedig egy olyan szabvány széleskörű bevezetése, ami megágyazhat a cserélhető akkumulátorok valódi elterjedésének.
Ugyanakkor a hidrogénhajtást sem hagyta el a Kawasaki. Sőt, miután a Suzuka 8 órás verseny hétvégéjének egyik programjaként bemutatták üzemanyagcellás motorjuk prototípusát, új partnert találtak. A Toyotát, akiknek már van kereskedelmi forgalomban elérhető üzemanyagcellás autójuk, a Mirai, ami komoly lökést adhat a Kawasaki fejlesztésének.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »