A Honda sok erőssége között az egyik, hogy képesek a polcon meglévő cuccaikból olyan új modelleket összepakolni, amelyek aztán baromi sikeresek lesznek. Persze a fenti megállapítás igen pontatlan, hiszen éppen ez a feladat jelenti az egyik legkeményebb mérnöki munkát – de ettől még ők vitathatatlanul igen erősek ezen a téren. Ami abszolút jó hatással van a profitra. Hiszen pontosan ugyanez a járműiparban oly sikeres platform-stratégia alapja is: minél több különböző modellt kihozni ugyanazokon az alapokon. Így érjük el a legtöbb vásárlót. Hogy rákanyarodjunk tesztalanyunkra, ő is remek példa a fentiekre. Hiszen két sikeres motor, az X-ADV (tesztjét itt találjátok) és a Forza 350 (mi még az előző, 300-as generációt mutattuk be) „egyesítésével” csináltak egy „kis X-ADV-t”. Ami olyan vevőket találhat meg, akik mindig is erre vágytak: a világ legjobb középkategória robogójára. Mert az ADV350 simán pályázhat erre a címre. Videónkból pontosan kiderül, miért.
Tényleg nem túl sok mindenbe tudtam belekötni… A futómű hangolása sikerülhetett volna egy picit jobban – de a hazánknál szerencsésebb minőségű úthálózattal bíró országokban ezt nem is fogják nehezményezni. Minden más szempontból egy zseniális szerkezet lett. Valami olyasmit hoz, amivel a T-MAX világbajnok lett – éppen csak egy kisebb méretosztályban. Amely ára és fenntartási költségei miatt a mindennapi közlekedés egyik legoptimálisabb eszköze lehet.

Az Euro5 korszak 350-esei azt hozzák, mint a pár évvel ezelőtti 300-asok, vagy a sok évvel korábbi 250-esek. Pontosan annyi erejük és dinamikájuk van, ami a mindennapi közúti közlekedés magabiztos abszolválásához tökéletes. Közben alig esznek többet, mint egy 125-ös…

A futómű teljesen egyszerű, tudása mégis majdnem hibátlan. A legnagyobb előny a középkategóriás robogók világában az „igazi nagymotoros” – azaz két villahidas első futómű. Ez olyan úttartást és kanyarstabilitást ad, amit az egyszerűbb és helytakarékosabb egyhidasokkal nem túl könnyű produkálni.

Nem egy dzsikszerezer, nem is nehéz – így a fékrendszer pontosan elegendő ahhoz, amire közúton szükség van. Semmi extra, de a 21. században szükséges minden elektronika benne van, és a hardver is korrekt.

Mindennapi használhatóságban kell egy robogónak a legerősebbnek lennie – és az ADV350 hibátlanul hozza a kívánalmakat. Komfort, tárolóhelyek, és minden egyéb súrolja a tökéleteset – az okos hátsó dobozos kivitel pedig még annál is többet.

Kimondottan jó az ár, a fenntartás sem valószínű, hogy romba dönti az embert… Szóval ha olyan robogót keresel, ami alkalmas kicsit hosszabb utakra is, és még élvezet is vele motorozni, na akkor megérkeztél!


Ezt olvastad már?
Cimkék:
A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az MBP ismét régi receptet követ: egykori olasz márkát támaszt fel kínai tőkével és munkával. Az M502N viszont elsőre remek lett!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »