A Honda sok erőssége között az egyik, hogy képesek a polcon meglévő cuccaikból olyan új modelleket összepakolni, amelyek aztán baromi sikeresek lesznek. Persze a fenti megállapítás igen pontatlan, hiszen éppen ez a feladat jelenti az egyik legkeményebb mérnöki munkát – de ettől még ők vitathatatlanul igen erősek ezen a téren. Ami abszolút jó hatással van a profitra. Hiszen pontosan ugyanez a járműiparban oly sikeres platform-stratégia alapja is: minél több különböző modellt kihozni ugyanazokon az alapokon. Így érjük el a legtöbb vásárlót. Hogy rákanyarodjunk tesztalanyunkra, ő is remek példa a fentiekre. Hiszen két sikeres motor, az X-ADV (tesztjét itt találjátok) és a Forza 350 (mi még az előző, 300-as generációt mutattuk be) “egyesítésével” csináltak egy “kis X-ADV-t”. Ami olyan vevőket találhat meg, akik mindig is erre vágytak: a világ legjobb középkategória robogójára. Mert az ADV350 simán pályázhat erre a címre. Videónkból pontosan kiderül, miért.
Tényleg nem túl sok mindenbe tudtam belekötni… A futómű hangolása sikerülhetett volna egy picit jobban – de a hazánknál szerencsésebb minőségű úthálózattal bíró országokban ezt nem is fogják nehezményezni. Minden más szempontból egy zseniális szerkezet lett. Valami olyasmit hoz, amivel a T-MAX világbajnok lett – éppen csak egy kisebb méretosztályban. Amely ára és fenntartási költségei miatt a mindennapi közlekedés egyik legoptimálisabb eszköze lehet.
Az Euro5 korszak 350-esei azt hozzák, mint a pár évvel ezelőtti 300-asok, vagy a sok évvel korábbi 250-esek. Pontosan annyi erejük és dinamikájuk van, ami a mindennapi közúti közlekedés magabiztos abszolválásához tökéletes. Közben alig esznek többet, mint egy 125-ös…
A futómű teljesen egyszerű, tudása mégis majdnem hibátlan. A legnagyobb előny a középkategóriás robogók világában az “igazi nagymotoros” – azaz két villahidas első futómű. Ez olyan úttartást és kanyarstabilitást ad, amit az egyszerűbb és helytakarékosabb egyhidasokkal nem túl könnyű produkálni.
Nem egy dzsikszerezer, nem is nehéz – így a fékrendszer pontosan elegendő ahhoz, amire közúton szükség van. Semmi extra, de a 21. században szükséges minden elektronika benne van, és a hardver is korrekt.
Mindennapi használhatóságban kell egy robogónak a legerősebbnek lennie – és az ADV350 hibátlanul hozza a kívánalmakat. Komfort, tárolóhelyek, és minden egyéb súrolja a tökéleteset – az okos hátsó dobozos kivitel pedig még annál is többet.
Kimondottan jó az ár, a fenntartás sem valószínű, hogy romba dönti az embert… Szóval ha olyan robogót keresel, ami alkalmas kicsit hosszabb utakra is, és még élvezet is vele motorozni, na akkor megérkeztél!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »