A Honda sok erőssége között az egyik, hogy képesek a polcon meglévő cuccaikból olyan új modelleket összepakolni, amelyek aztán baromi sikeresek lesznek. Persze a fenti megállapítás igen pontatlan, hiszen éppen ez a feladat jelenti az egyik legkeményebb mérnöki munkát – de ettől még ők vitathatatlanul igen erősek ezen a téren. Ami abszolút jó hatással van a profitra. Hiszen pontosan ugyanez a járműiparban oly sikeres platform-stratégia alapja is: minél több különböző modellt kihozni ugyanazokon az alapokon. Így érjük el a legtöbb vásárlót. Hogy rákanyarodjunk tesztalanyunkra, ő is remek példa a fentiekre. Hiszen két sikeres motor, az X-ADV (tesztjét itt találjátok) és a Forza 350 (mi még az előző, 300-as generációt mutattuk be) „egyesítésével” csináltak egy „kis X-ADV-t”. Ami olyan vevőket találhat meg, akik mindig is erre vágytak: a világ legjobb középkategória robogójára. Mert az ADV350 simán pályázhat erre a címre. Videónkból pontosan kiderül, miért.
Tényleg nem túl sok mindenbe tudtam belekötni… A futómű hangolása sikerülhetett volna egy picit jobban – de a hazánknál szerencsésebb minőségű úthálózattal bíró országokban ezt nem is fogják nehezményezni. Minden más szempontból egy zseniális szerkezet lett. Valami olyasmit hoz, amivel a T-MAX világbajnok lett – éppen csak egy kisebb méretosztályban. Amely ára és fenntartási költségei miatt a mindennapi közlekedés egyik legoptimálisabb eszköze lehet.

Az Euro5 korszak 350-esei azt hozzák, mint a pár évvel ezelőtti 300-asok, vagy a sok évvel korábbi 250-esek. Pontosan annyi erejük és dinamikájuk van, ami a mindennapi közúti közlekedés magabiztos abszolválásához tökéletes. Közben alig esznek többet, mint egy 125-ös…

A futómű teljesen egyszerű, tudása mégis majdnem hibátlan. A legnagyobb előny a középkategóriás robogók világában az „igazi nagymotoros” – azaz két villahidas első futómű. Ez olyan úttartást és kanyarstabilitást ad, amit az egyszerűbb és helytakarékosabb egyhidasokkal nem túl könnyű produkálni.

Nem egy dzsikszerezer, nem is nehéz – így a fékrendszer pontosan elegendő ahhoz, amire közúton szükség van. Semmi extra, de a 21. században szükséges minden elektronika benne van, és a hardver is korrekt.

Mindennapi használhatóságban kell egy robogónak a legerősebbnek lennie – és az ADV350 hibátlanul hozza a kívánalmakat. Komfort, tárolóhelyek, és minden egyéb súrolja a tökéleteset – az okos hátsó dobozos kivitel pedig még annál is többet.

Kimondottan jó az ár, a fenntartás sem valószínű, hogy romba dönti az embert… Szóval ha olyan robogót keresel, ami alkalmas kicsit hosszabb utakra is, és még élvezet is vele motorozni, na akkor megérkeztél!


Cimkék:
A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az MBP ismét régi receptet követ: egykori olasz márkát támaszt fel kínai tőkével és munkával. Az M502N viszont elsőre remek lett!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »