Az autóakkumulátor egy újratölthető akkumulátor , amelyet gépjármű indítására használnak . Fő célja, hogy elektromos áramot biztosítson az elektromos meghajtású indítómotornak, amely viszont beindítja a vegyi hajtású belső égésű motort, amely ténylegesen hajtja a járművet. Ha a motor jár, az autó elektromos rendszereit továbbra is az akkumulátor látja el, a generátor pedig tölti az akkumulátort, ha a szükséglet nő vagy csökken.
Megtalálható a belső égésű motoroknál, egyszerű felépítés jellemzi. Motorindításhoz és ciklikus alkalmazásra egyaránt megfelelő. Korábban ez a fajta áramforrás volt a legelterjedtebb a személygépkocsikban. A savas akkukból kétféle változat létezik, a gondozásmentes és a gondozást igénylő, és ezekben elektrolit folyadék található. Felépítését tekintve rendkívül egyszerű, két elektrolitba merített nagy felületű ólomlapból és a tároló edényből áll. A felület növelése érdekében egy ólomlap helyett gyakran alkalmaznak sűrű rácsot vagy több vékonyabb lapot, ezáltal sokkal nagyobb érintkezési felület jön létre az ólom és az elektrolit között. Az elektrolit általában kénsav (H2SO4) amely maró kémhatása miatt elővigyázatosságot igényel. Mivel a tiszta ólom (Pb) egy rendkívül puha fém ezért minden esetben valamilyen ötvöző anyag segítségével teszik ellenállóbbá a fizikai behatásokkal szemben. Ilyen ötvöző lehet az antimon (Sb), a kalcium (Ca), az ón (Sn) és a szelén (Se). A hozzáadott fémek nem csak a fizikai tulajdonságában jelentenek előnyt, hanem egyéb kémiai és elektromos jellemzői is javulnak, például csökken az önkisülés, jobban bírja a mélykisütést, vagy a ciklikus használatot. Árát tekintve a legkedvezőbb árfekvésű akkumulátor.
Szeleppel szabályozott zárt rendszerű akkumulátor. Nem igényelnek karbantartást, akár 600 ciklust is kibírhatnak. Szivárgásmentes és a szállításhoz sem szükséges különösebb óvintézkedés. A zselés akkumulátorok az ólomakkumulátoroknak egy speciális fajtái. Ezek olyan légmentesen lezárt ólom-sav akkumulátorok, amelyek többségében az elektrolit (sav) üvegszál-szövetbe felitatva kerül az ólomlemezek közé. Valóban gél állagú elektrolit csak igen kis százalékukban található; ebben a savat szilícium-dioxid hozzáadásával zselésítik. Mindkét eljárás azt hivatott megakadályozni, hogy az elektrolit lötyögjön az akkumulátor belsejében. A légmentes lezárásnak köszönhetően a folyadék kifolyni sem tud az akkumulátorból. Ennek köszönhető, hogy a zárt ólom-sav akkumulátorok bármilyen pozícióban beszerelhetők a felhasználás helyén.
Mélyciklusú akku, üvegszálas réteggel a jól forrasztott lemezek között. Elkészítése módja is különbözik a többiétől. Kitűnő választás hosszú távon. Fontos azonban, hogy ne merítsük le túlságosan, javasolt a töltöttségi szintet 50 százalék felett tartani. Sokszor összekeverik a zselés akkumulátorral, pedig nem az. Az AGM akkutípus a VRLA (Valve Regulated Lead Acid – zárt biztonsági szelepes ólomakkumulátor) egyik altípusa, amely egy felitatott üvegszálas konstrukcióra utal, melynél az akkulemezek között egy bór-szilikát párna helyezkedik el. Ez a párna megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot. A technológia egyik fő előnye, hogy az akkumulátorból akkor sem szivárog folyadék, ha annak háza megsérül. A gázrekombinációs képességük miatt a töltési-merítési ciklusok közötti folyadékveszteség pedig minimalizálható, megakadályozva az akku kiszáradását.
Cimkék:
Ha ötvözöd a hobbidat a munkával, egészen jól járhatsz anyagilag!
Elolvasom »A megfelelő motoros öltözék nem csak az előírások betartása, hanem a saját biztonságod és kényelmed miatt is elengedhetetlen. Rengeteg baleset végződhetne szerencsésebb kimenetellel, ha kánikula ide, kánikula oda, nem csak a fejünk, hanem az egész testünk védelméről gondoskodnánk!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »