Az utóbbi időben komoly lépéseket tett azért a BMW, hogy az elektromos motorok még mindig csak kialakulóban lévő piacán saját jogon érvényt szerezzen magának. A CE-04 lett az első komoly madár. De Oliver Zipse, a BMW igazgatósági elnöke is arról nyilatkozott nem rég, hogy innentől minden 18-24 hónapban elő fognak állni egy elektromos motorral. Szándékaik komolyságát jelezheti, hogy egy sor finoman áthallásos DC nevet levédettek 01-től 09-ig. Talán a boxer stílusú motorjuk kapja majd meg az első elnevezést.
Azt ugyanis úgy tűnik, komolyan gondolják a németek. Korábban már előálltak a Vision DC Roadster hagyományápoló koncepcióval. Akármennyire is távoli, kicsit megmosolyogtató útkeresésnek gondoltuk azt, a BMW-nél úgy tűnik, hogy komolyan foglalkoznak a lehetőséggel.
A BMW boxer stílust idéző elektromos motorjának lényege, hogy a fekvőhengeres belsőégésű motor elrendezéséhez hűen hozzanak létre egy villanyos motort. Ez nyilvánvalóan a stílusról szól, mégis igyekeztek némi funkcionalitást mögé szuszakolni. A szabadalom szerint a léghűtéses hengereket idéző elemek hűtő funkciót látnának el, a kiálló darabok ugyanis tényleg képesek lesznek a beáramló levegő hőmérséklet csökkentő hatását hasznosítani. De ott lakik majd mögöttük az inverter, a töltőmechanizmus és az akkumulátorok belső folyadékhűtő rendszerének egy része is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »