Létezik most egy kellemetlen jelenség az új motorkerékpár értékesítés világában. Mégpedig az, hogy kevés van. Még igazi tömegmodellek esetében is simán előfordul, hogy széles mosollyal az arcodon bevágtatsz a motorkereskedésbe, hogy kicsapd az asztalra a zsíros bankókat, majd jön az arcul csapás. Az értékesítő sajnálattal közli, hogy neki ugyan minden vágya most azonnal eltenni a gubát, mert hát ugye ő is menne nyaralni, meg a gyereknek is új telefont kéne venni. De ezt most nem lehet, motor ugyanis nincs. Várni kell. Esetenként hónapokat, és ez nem valamiféle túlzás. De mi lehet ennek az oka? Most éppen az ABS-jeladó.
A francia Moto-Station járt utána, hogy mi az oka ennek a globális jelenségnek, ami legfőképpen azért igazán fájdalmas, mert 2017 óta úgy tűnik, hogy kezd egyre jobban magára találni a motorpiac. Még nálunk is. A nyugati világ embere venne motort. A kevés szegmens egyike, amelyen a Covid-19 mintha még lökött is volna egyet. Csak éppenséggel nincs. A forgalmazók szerint is sokkal szebbek lennének a piaci számok, ha mosolyogva, azonnal átadhatnák a kívánt motorokat a vásárlóknak.
A lap szerint az ABS-jeladó hiánya a legégetőbb és legmeghatározóbb, amihez egészen egyszerűen hiányoznak az alapanyagok. A kerékfordulatszám érzékelőnek az lenne a feladata, hogy a tengely forgásának hirtelen megváltozásáról információt küldjön a vezérlőegységnek, ami a blokkolásgátlót vagy a kipörgésgátlót működésre bírja szükség esetén. Azt nem sikerült megállapítani, hogy a beszállítói láncolat pontosan melyik tagjánál tapasztalható az elakadás, de ha visszatekintünk a múlt évi eseményekre, az aktív járványhelyzetre vagy a Szuezi-csatornát eltorlaszoló Ever Givenre, akkor érthetjük, hogy ezeknek az eseményeknek most zajlik a lecsapódása. Mi meg motor nélkül maradunk, az árak meg szaladnak fel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »