A kínai Geely mamutvállalat motorkerékpáros szakága, a Qianjiang, akik az európai piacra a Benelli motorokat gyártják, egy új V2-vel álltak elő. Pontosabban talán nem is annyira új az a blokk, sőt egészen ismerős első, sőt akár második vagy harmadik ránézésre is. Hogy helyére billenjen a világkép, a 1301 köbcentis, folyadékhűtéses vékettő köré narancssárga motort vizionálhatsz.
A Qianjiang által bemutatott blokk kísértetiesen hasonlít a KTM LC8 V erőforrására, ami az 1290 Super Duke R-ben is szolgál. De a dizájnbeli közelségen túl az elérhető számok is egyeznek. 75 fokos hengerszög, DOHC, hengerenként négy szelep, azonos furat.
A szabadalmaztatott blokkot egy kódnévvel látták el. QJ2V108MYL. Visszafejtve Qianjiang, 2 henger, V elrendezés, a 108 pedig a furat milliméterben megadott értékére utal vissza. Ebben az az igazán érdekes, hogy a QJ együttműködik más nyugati gyártókkal. A Harley-Davidsonnal, az MV Agustával, miközben a KTM-mel a CFMoto kötött közelebbi barátságot. Akárhogy is, ha valamilyen formában, valamilyen megállapodás következményeként engedélyt kapnak az LC8 származék blokk forgalomba hozására, akkor az bizonyára Benelli brandelt európai motorokban fog megjelenni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »