Új járművel érkezik a piacra a Can-Am. Számunkra extrán érdekes, hiszen az ötvenedik születésnapját ünneplő márka újra kétkerekű motorkerékpár fejlesztésébe fogott. Újra, hiszen a kanadai BRP leányvállalata nagyon is sikeres motokrossz és enduro versenynév volt a hetvenes és a nyolcvanas években. Az új motor, vagy inkább motorcsalád azonban nem ide tér vissza. Azaz nem teljesen.
Először is egy XXI. századi csavart közbe ékelve nem a belsőégésű motorok piacán akar új szeletet hasítani magának a Can-Am. Új motorjukkal inkább a LiveWire, a Zero vagy az Energica reménnyel töltött tortájából hasítanának ki egy vaskos szeletet. Ráadásul aszfalton. Vagyis…
Ez azért nem teljesen egyértelmű. José Boisjoli BRP CEO szavai szerint egy olyan elektromos motorral fognak előállni, amely egyaránt nyúl vissza a Can-Am off-road gyökereihez és egyúttal megállja a helyét aszfalton is. Ha ebből nem lenne elég egyértelmű, hogy itt kérem túraenduró gyártás lesz, akkor a nyilatkozatba belecsempészedd “adventure” szó már tényleg minden kétséget eloszlat. A fenti videóban azonban érdemes észrevenni, hogy nem csak egy motort mutogatnak, hanem többet, csak a java részük még sötétbe burkolózik. Az első – újra – kétkerekű madárkára 2024 közepén számíthatunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »