Az a jó a 2016-ban piacra dobott Himalayanban, hogy bár XXI. századi értelemben véve nem igazán jó motor, de nem is keped meg érte, hogy annak tűnjön. Azt szoktam mondani, hogy három dolog hiányzik belőle: erő, fék és futómű. Mégis, ha keresztül-kasul járhatnám Indiát, semmi mást nem választanék rá. Mert budget, de nem igénytelen. És a jó szórakozásnak része, hogy nem félted ami a lábad között feszül. De nem csak én rajongok érte a maga módján, a Royal Enfield eladási statisztikáiban szép helyet foglal a túraenduró. Elgondolkodtak hát Indiában: milyen kivitelt lehet még belőle kihozni? Scrambler lett a válasz, ami most be is mutatkozott Scram 411 néven.
De a scrambleresítésnek némi terepképesség lett az áldozata. Ugyan még mindig nem tűnik rossznak, de a 21-es első kereket 19-esre cserélték. Ezzel viszont veszített valamelyest a szabad hasmagasságából, cserébe viszont az ülés is egy kicsivel lejjebb került.
Más téren, műszaki értelemben a Scram 411 nem különbözik a Himalayantól. Még maga a tank is ugyanaz maradt, csupán a turaendurós idomokat szedték le róla. Az emelt első sárvédő, a gyári bukócső és a szélterelő plexi is ment a levesbe. Az összes módosítással együtt 6,5 kilóval kell kevesebbet cipelnie a 25 lóerős motornak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »