A versenyből korábban már kiesett, de Dakar Experience kártyával tovább motorozó Danilo Petrucci már a 4. napon is igazán szépen ment. Az igazi nagy pillanata azonban tegnap jött el, amikor is konkrétan szakaszgyőzelem került a neve mellé. Azt pedig, hogy MotoGP futamot és Dakar etapot is nyert, jelen állás szerint a világon egyedül ő mondhatja el magáról. Ez meg azért nem apróság… Na de lássuk inkább, hogyan született ez a különleges eredmény!
Az 5. és a 6. szakaszon a szervezők különválasztották a Dakar mezőnyét. Szaúd-Arábia fővárosa, Rijad körül két hurkot terveztek. Az első napon a rövidebbet a motoros- és quados mezőny, a hosszabbat pedig a karosszériás négykerekűek futották végig. A 6. napon pedig fordítva. A tegnapi verseny során az általunk követett motorosoknak összesen 214 kilométernyi összekötő szakaszt, illetve 346 kilométernyi gyorsaságit kellett abszolválniuk. Utóbbi igen vegyes jellegű volt: akadtak benne sziklás-köves, illetve dűnés részek is. Ráadásul a rajt után nagyjából száz kilométerrel egy komoly navigációs fejtörést okozó terület is akadt, amely megint csak kevert egy kicsit a kártyákon…
Az idei év legkomolyabb szenzációja – bár a tavalyi eredményének fényében ez nem akkora csoda – Daniel Sanders. Tavaly a legjobb Dakar-újonc volt, idén pedig nagyon gyorsan, de láthatóan nagyon taktikusan is megy – végig az élmezőnyben. Az ötödik napon is szinte végig az első helyen motorozott – egészen a 310. kilométerig. Ott azonban komolyan lemaradt – 13 percet vesztett. Végül a 14. helyre hozta be a GasGas-t. Ahogy ő lemaradt, rögtön az élre állt Toby Price – neki is van mit behoznia -, és meg is nyerte a szakaszt.
Pontosabban csak hitte, hogy megnyerte. Ugyanis gyorshajtás miatt (az összekötő szakaszokon a versenyzőknek is be kell tartani a sebességhatárokat!) a célban kapott hat perc büntetést. Így viszont az eredetileg mögötte másodikként befutó Petrucci került az első helyre – vagyis megszületett a szakaszgyőzelme! Mivel pedig a Dakar 5. napján igen csekély időkülönbséggel értek be a top versenyzők, az összesített állás sem sokat változott.
Ugyan Sam Sunderland csak a 12. pozícióban futott célba, az időbeli vesztesége mindössze nyolc perc volt – ráadásul a versenyben sem levő Petrucci mögött. Így kényelmesen megtartotta összetett első helyét – ahogy Walkner, Van Beveren és Sanders is maradtak az összesített élmezőnyben. Az immáron két szakaszt nyerő Barreda ismét nagyot bukott – de nem csak időeredményben, hanem fizikailag is. Ez élete 12. Dakar Rally-ja, amelyekből már hatot fel kellett adnia. Így ezt most nagyon nem szeretné – bár a célba futáskor még nem volt biztos, eltört-e a kulcscsontja. Az csak ma reggelre derült ki, hogy folytathatja-e – szerencsére folytathatta!
Gyenes Mani elmondása szerint óvatosan, de hiba nélkül ment. Teljesítette a napot egyetlen esés nélkül, ráadásul egészen jó eredménnyel. A teljes mezőnyben a 39. pozícióban, míg az Original by Motul kategóriában a 4. helyen végzett. Összetettben őrzi az 5. pozíciót. Saghmeister Gábor eddigi legjobb napját zárta: a 101. pozícióban futott be a napi célba. Összetettben is előre lépett, hiszen most a 117. helyen hozza a számítógép. Hajrá fiúk, csak így tovább!!!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 90 | D. PETRUCCI | KTM | 3:23:46 | 0:00:00 |
2 | 16 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:00:02 | 0:00:00 |
3 | 11 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:00:05 | 0:00:00 |
4 | 2 | R. BRABEC | HONDA | 0:01:32 | 0:00:00 |
5 | 18 | T. PRICE | KTM | 0:01:46 | 0:06:00 |
6 | 43 | M. KLEIN | KTM | 0:03:21 | 0:00:00 |
7 | 29 | A. SHORT | YAMAHA | 0:04:29 | 0:00:00 |
8 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:04:42 | 0:00:00 |
9 | 10 | M. MICHEK | KTM | 0:07:07 | 0:00:00 |
10 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:07:25 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 19:01:50 | 0:00:00 |
2 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:02:29 | 0:00:00 |
3 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:05:59 | 0:00:00 |
4 | 4 | D. SANDERS | GASGAS | 0:08:01 | 0:00:00 |
5 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:15:27 | 0:00:00 |
6 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:16:55 | 0:00:00 |
7 | 16 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:18:15 | 0:00:00 |
8 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:21:51 | 0:00:00 |
9 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:22:50 | 0:00:00 |
10 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:22:58 | 0:01:00 |
Forrás: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »