Erre azért felkaptuk a fejünket. A Colove egy kínai illetőségű OEM beszállító, azaz egy olyan gyártó, akitől a nagyobb vállalatok megvásárolnak bizonyos alkatrészeket és egységeket – például egy komplett blokkot – majd azt a sajátjukként építik be egy nagyobb termékbe. Jelen esetben motorba. A cég pedig most egy 400 köbcentis, sornégyes blokkot fejleszt.
A fent említett bizonyos “nagyobb termékről” egyelőre nincs információnk, de joggal feltételezhetjük, hogy valamelyik nagy kínai gyártó, mondjuk a QJ Motor, a CFMoto vagy mondjuk a Zontes megrendelésére fejlesztik az alábbi sornégyes kis méregzsákot. És micsoda ígéretes, lelkesítő kis cuccot!
400 köbcenti tömör gyönyör, fülsüketítő visítást ígérő adatokkal. Viszonylag nagy furathoz (59 mm) rövid löket (36,5 mm) társul, amiből többnyire magas elérhető fordulatszámot következtethetünk. A feltételezést pedig alá is támasztják az adatok. 74 lóerő 13.500-as fordulaton, 44 Nm 12.000-nél. Azt persze nem tudjuk, hogy Európába is eljuthat-e a kis erőforrás (na persze), de lelkesítő dolog ilyet látni abban a korban, amikor már a japánok is tucat sorkettesekkel ölik árasztják el a motorpiacot.
Cimkék:
A Dakar idei vonala sok "hurkot" tartalmaz, köztük az Al Qaisumah körülit. Az eső miatt ugyanis módosították a verseny útvonalát.
Elolvasom »A Dakar Rally leghosszabb szakasza volt a 4., amelynek végén a mezőny elérte Szaúd-Arábia fővárosát. Kemény és gyors menet volt!
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »