Amikor a szalonban megláttam, az első gondolatom az volt, hogy ez a robogó bizony pofásra sikeredett. Az egész fazon – tehát maga a sziluett -, a formaterv részletei, a baromi fullos műszerfal (beindítás nélkül is látszik, hogy az) már mind jó érzéssel töltik el az embert. A második gondolat, ahogy indulás előtt barátkoztam vele, már kevésbé volt pozitív: éreztem, hogy nekem ez pici lesz. A parányi külméretek egyértelművé tették: ezen a robogón sem fogok kényelmesen ülni, görbe lesz az alsó hátam, nem tudom majd rendesen elforgatni a kormányt… Szenvedni fogok – de engem minden motor érdekel, ha vennék magamnak, ha nem. Indulás előtt kicsit tájékozódtam az importőrnél a Vieste felszereltségéről – na ez több időt vett igénybe a tervezettnél. A videóból ki fog derülni, hogy miért. Majd végre felültem és elindultam. És innen jöttek a meglepetések. Annyira nem is volt kényelmetlen. Viszont a Keeway szalonban mellette levő adattábla “Teljesítmény” rovatában olvasott számhoz képest meglepően jól ment. És ahogy gyűltek a kilométerek, egyre inkább megszerettem a pöttöm kínai “zászlóshajót”. Mire visszavittem, pedig eljutottam oda, hogy basszus, városba nekem egy ilyen tök jó lenne… Na de inkább lássuk a videót, amelyben a Vieste 300-assal szerzett valamennyi tapasztalat elhangzik.
Az egyhengeres erőforrás 19 lóereje kevésnek tűnik – a piacon levő 300-asok java része erősebb ennél. A kis méretekkel – és főleg tömeggel – együtt azonban egészen virgonccá teszi a Vieste nagyobbik változatát. Nem csak városba, hanem agglomerációs közlekedésre is teljesen tökéletes a masina.
Teljesen egyszerű a futómű, de a mindennapi közlekedésben abszolút jól teszi a dolgát. Hátul csupán előfesztíést tudunk állítani, de ha jellemzően egyedül használjuk a robogót – vagy életünk párja nem túl megtermett -, nem sokat kell piszkálni azt sem. A nagy huplikat megtanuljuk kikerülni, de a kátyúkat jól viseli a Vieste.
Végre átléptük a 125 köbcentit, így van ABS-ünk! A 19 lovacska miatt kipörgésgátló nem kell senkinek – de a megállással nem lesz gondunk. Az elöl-hátul tárcsás fék magabiztosan lassítja a másfél mázsánál is könnyebb robogót. Kanyarban is nagyon szépen fut – persze a rövid tengelytávot bele kell kalkulálni a képletbe.
A hihetetlenül gazdag felszereltségnek köszönhetően a mindennapi életben nagyon szerethető társ lesz a Vieste 300! Kulcs nélküli indítás, bőséges műszerezettség, bivaly markolatfűtés – hogy csak néhányat ragadjunk ki. Ezek bizony sokat javítanak a nagyvárosi rohangálás során elért komfort-érzeten!
Kedvező beszerzési ár, várhatóan nagyon barátságos fenntartási költségek – ezek egy mindennapi közlekedési eszköznek szánt robogó esetében meghatározó jelentőséggel bírnak. A legnagyobb – bár önmagában igen apró – Keeway ezekben pedig komolyat gurít – így a Vieste 300 egy remek ajánlat lehet a célközönsége számára!
Cimkék:
Egy régi-új márka tűnt fel a színen: a MOTRON. Egyik induló típusuk, az X-Nord 125 Touring pedig kimondottan érdekes kis masina!
Elolvasom »Egyre jobb és jobb motorok érkeznek Kínából, és már közel sem csak a kisebb kategóriákból. Remek példa a CF MOTO 650 MT is
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »