Várható volt, hogy a 2022-es Kawasaki Ninja H2 SX leginkább technológiai oldalon fog fejlődni az elődeihez képest. A sejtés beigazolódott. A kompresszoros modell leghangsúlyosabb, kiemelt újdonsága az a radaros alapú technológia, amely egyébként a Bosch boszorkánykonyhájában született meg. Olyan motorokra már felkerült, mint a BMW R1250RT, a Ducati Multistrada V4 vagy a KTM 1290 Super Adventure S. Az ARAS – Advanced Rider Assist System – rendszernek hála a Kawánál is megjelenik a biztonság mellett kényelmi extrának sem utolsó radaros tempomat, a holttérfigyelő és egy menetirány szerinti veszélyre figyelmeztető visszajelző, az FCW.
De más elektronikai fejlesztéseket is kapott a H2 SX. A kulcsnélküli indítás mellett megjelenik a visszagurulás gátló és ami ezeknél talán sokkal fontosabb, az extrák listájáról eddig érthetetlenül lemaradó keréknyomás-figyelő rendszer.
Maga a motor genetikája jelentős mértékben nem változott. Az Euro5 jegyében kicsit faragtak a vezérlésen, igazítottak a kipufogórendszeren, de ezek lényegi változást nem jelentenek. Talán egy kicsit tűzről pattantabb lesz alacsony és középtartományban, de ezt a nehezen megfogható és számonkérhető ígéretet szinte minden sajtóanyagban megjeleníti minden gyártó minden marketingosztálya. Ezen túl az SE kivitel megkapja a Showa Skyhook szoftveres elektronikus felfüggesztését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »