Nem mai gyerkőc a Suzuki 650-es V2-es motorblokkja. Még az előző évezredben, 1999-ben mutatkozott be, vált széleskörűen ismertté és egyúttal népszerűvé a golyóálló kéthengeres. Majd pályafutását a V-Stromokban is folytatta és az eredmény az, hogy még mindig itt van velünk ez a pörgős kis japán mókagenerátor. A ciklusa végét azonban el fogja érni. Nem tudjuk mikor, hiszen az utódja, egy 700-as soros kéthengeres évek óta készül, így legutóbb azt gondoltuk, hogy az Euro5-höz már biztos nem reszelik hozzá. Aztán mégis.
Egészen pontosan 2013 óta kerül újra és újra elő a 700-as sorkettes Suzuki blokk terve. Turbós, 600-as SOHC-ként kezdte pályafutását, mára pedig már elérte a 700 köbcenti körüli hengerűrtartalmat, a vezérlése DOHC lett, a turbó pedig lekerült róla.



Azaz nem kapkodják el. Cserébe pedig azt is várjuk tőle, hogy a legszebb hamamacui hagyományoknak megfelelően a tisztességesen szervizelt példányok élettartama valahol az örök élet magasságában realizálódjon. A soros kéthengeres elrendezésnek van néhány előnye a V2-vel szemben. A gyártó szempontjából az olcsóbb előállítás, a V-Stromosok szempontjából a tovább emelt hasmagasság és a határozottabb off-road képesség jelentheti az előrelépést. Apró, mégis biztató érdekesség, hogy a szabadalmi tervrajzok szerint az airbox az ülés alá kerülne, így nem kellene levenni a tankot egy egyszerű légszűrő cseréhez. Nocsak!

Cimkék:
A benzinmotort legfeljebb hibrid hajtáshoz tartaná meg a Kawasaki. A kitűzött céldátum azért nincs közel: 2035.
Elolvasom »Sőt, a H2-n, valamint a H2R-en látott "River Mark" logó régi eredetű, de nagy Kawasaki előrelépést jelezhet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »