Jól mutatja az 500-as Honda modellek sikerét, hogy csak Európában mintegy 106.000 darab A2-es CB és CBR talált gazdára a típus 2013-as megjelenése óta. Nem titok, a 2019-es X változatot a maga kontextusában mi is szerettük. De a világ, az ipar és az igények fejlődnek. Hogy az Euro5-tel frissülő modellek továbbra is kívánatosak maradjanak, a gyártó azt a szerencsés döntést hozta, hogy komolyabb futóművet pakol a CBR500R, a CB500F és a CB500X alá. Sőt!
A korábbi hagyományos darabok helyett érkező fordított, 41-es, BPF Showa villák különösen biztatónak tűnnek. És nem csak annak tükrében, hogy korábban a CBR600RR-eken láthattunk hasonló paraméterű telókat, hanem annak fényében is, hogy az A2-es kategóriájú, 500-as Honda modelleknek pont itt volt a gyenge pontjuk, amit Ákosunk is megénekelt, amikor nála járt teszten a 2019-es CB500F.
Fontos változás, hogy az első fékek komolyodtak. A 320-as szimpla tányér eddig leginkább megfelelt minősítéseket kapott. Ez ezentúl egy picit kisebb, 296-os tárcsára változik, de ezen túl a felni mindkét oldalára jut belőle. A nyergek maradnak kétdugósak, de értelemszerűen ez is duplázódik, míg a főfékhengerből radiális Nissint kap az 500-as Honda család. Ez A2-ben elég komoly felállás. Ezeken túl némi tömegcsökkentéssel csábítgat a Honda. A Pro-Link himbarendszeren kapcsolódó lengővillán az anyaghasználat felülvizsgálatával fogyasztottak. Bár a Hondás sajtóanyag nem tér ki a pontos számokra, de felniken is sikerült fogni némi tömeget. Ezek tükrében várható volt, hogy az árak viszont nem lefelé fognak megindulni. Az F 2.289.000.- Ft, az X 2.469.000.- Ft, a CBR500R pedig 2.489.000.- Ft lett.
Cimkék:
Deaktiválható ABS egy alsóköbcentis sportmotorban? Itt van a megújult KTM RC390, megérkezett a hivatalos bemutatás.
Elolvasom »Extrém randiötlet: vidd el a csajt egy városi keresztülveretésre, aminek rendőrök elől menekülés lesz a vége. Emlékezetes.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »