Komoly elköteleződést tett a Yamaha. 2021 július 19-én jelentették be, hogy a következő 29 évben szándékukban áll elérni a teljes karbonsemlegességet. Azaz azt, hogy mind az általuk forgalomba hozott termékek, mind a saját üzleti tevékenységük során a lehetséges legminimálisabbra csökkentsék a karbonlábnyomukat.
De mit is jelent ez ránk, motorosokra nézve? Az integrált jelentés értelmében még kilenc évet kell arra várnunk, hogy a Yamaha a mostaninál sokkal nagyobb erővel belevesse magát az elektromos járművek fejlesztésébe, de ez azt jelenti, hogy 2035-ben még mindig csak az általuk eladott járművek 20 százalékával számolnak, hogy nem hagyományosan belsőégésű lesz. Ekkorra azonban már számíthatunk arra, hogy az elektromos gépek elkezdik erősen kiszorítani a többit. Ennek eredményeképp 15 évvel később, 2050-re már úgy számolnak, hogy az általuk értékesített járművek 90 százaléka nem fog szén-dioxidot kibocsátani.
Külön érdekes, hogy megközelítőleg 2040 és 2050 között számolnak egy lehetséges szén-dioxid mentes tüzelőanyag megjelenésével. Ám ebben az esetben sem végső, hanem átmeneti megoldásként számítanak rá, amelyet végül kiszorítanak az e-motorok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »