A motoros túrázásnak millió meg még néhány válfaja létezik. Az igazi kemény tökű rájder otthon a kertben felül paripájára és körbemotorozza egész Európát. Néhány naponta kifordítja pólóját – és semmi hiányt nem szenved az úton, hiszen a sátra mindig vele van. Sok motoros társunknak azonban nincs annyi ideje, hogy végig alsórendű utakon menjen le mondjuk az Ibériai-félszigetre. Akkor marad az autópálya – de az egyrészt brutálisan unalmas, másrészt kinyírja a hátsó gumit. Van még megoldás: trélerezni! Csakhogy egy személyautó után kötött utánfutó sem a legtökéletesebb dolog. Hát akkor repülj le, és bérelj ott motort! Oké, de te a sajátoddal szeretnél gurulni – és még a saját ágyneműdben is aludni? Akkor nem fogsz jobb megfejtést találni, mint kivételesen négy kerekű tesztalanyunk: az öreg VW LT alapjain megszületett busz. Amely választ ad valamennyi fent felvetett problémára!
Ugye, hogy nem sok mindenbe tudunk belekötni, miután áttanulmányoztuk a busz tudását? Tény, hogy az alapként szolgáló öreg LT motorizáltsága viszonylag komótos utazást tesz lehetővé. Tény, hogy az emelőhátfal – bár hatalmas komfortot nyújt – jelentős többlet-tömeggel terheli a dízelmotort. Igen, az éjszakai alváshoz ki is kell tenni a motort, és fürdőszoba sincs benne. Mégis egy pár tökéletesen el tud aludni a meglepően masszív és kényelmes francia ágyon. Napközben pedig a helyén elfér egy komoly kalandmotor is. Amikor pedig egy jó csillagtúra központjában a busz elhelyezkedik egy kellemes kempingben, csak a motorozás és a környék megismerése marad feladatként. Közben minden este van hova „hazatérni”. Úgyhogy akinek a bevezetőben említett dolgok okoztak már fejtörést, annak érdemes elgondolkozni egy hasonló jármű megépíttetésén!

Cimkék:
Eddig is egy megalomán hiper-szuper túraenduro volt az 1290 Super Adventure család. 2021-re azonban teljesen újrarajzolta a KTM. De milyen lett?
Elolvasom »Sokak számára sokkoló a külső. De a motiváció is: mit keres a Harley-Davidson a túraendurok között? A Pan America minden kérdésre választ ad.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »