A Norton jelenlegi státusza: patinás nevű különc érdekesség. És ez még szülőhazájában, az Egyesült Királyságban is így van. Az ottani patriotizmussal fűtött, európai értékre ácsingózó vásárló a szívéhez kap a név hallatán, álmodozik a hangjáról, újra és újra meghallgatja a keresztapja történeteit, belép Facebookon a Nortonos csopiba. És vesz egy Triumph-ot. Na ezen változtatna egy kicsit a márka.
Nincsenek könnyű helyzetben. Miután a korábbi vezérigazgató saját magának luxusvillát és szemre való Aston Martin gyűjteményt, a cégnek pedig millió fontos tartozást halmozott, van mit helyre tenni. A Nortont az indiai TVS vásárolta meg, de meghagyják hamisítatlan brit holminak. Nem viszik a gyártást Ázsiába, nem cserélték le a szakembereket. A régi gyárból, a Donington Hall kastélyból viszont szállodát faragnak, a gépeket meg picit arrébb viszik.
A költözködésnek hamarosan vége. Az új gyárépület jobban megfelel a modern termelési feltételeknek és maradt hely a modernizációra is. Ami fontos, hiszen a TVS-nek nagy tervei vannak a márkával, amivel meg kívánja erősíteni a világpiaci pozícióját. A brand 110 dolgozója teljes erőbedobással láthat neki újra a munkának, aminek két gyümölcse már biztosan lesz. Évi 8.000 darab motorkerékpár – ami idővel persze több is lesz – és hamarosan bemutathatják az új Commando 961-et.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »