Szomorú hírrel kezdtük az évet, amikor január 18-án hajnalra virradóra leégett a híres osztrák Motorkerékpár Múzeum. Az érthetetlen tűzvészben olyan nehezen pótolható ritkaságok vesztek oda, amelyek a motoros történelem tapintható emlékművei voltak, a fejlődés, a technológia látványos, egykori csúcsragadozói és fontos mérföldkövei. Zündappok, Sunbeamek, Ducati vagy Indian ősleletek. Sőt, még néhány érdekes négykerekű is helyet kapott. Öreg Ferrari, Aston Martin, Porsche. Mind mind csak hamu és roncs maradt.
Az élet azonban nem állt meg. A javarészt fából épült múzeumot ugyan nem sikerült megmenteni, de az éttermet és a felvonót igen. És nemrégiben a múzeumalapítók jelezték: újra nekivágnak.
A 2175 méter magasan fekvő régi épület helyére újat húznak, míg a leégett kincseket ha pótolni nem is tudják, de igyekeznek a helyükre olyan érdekes darabokat állítani, amelyek méltó utódjául szolgálnak a korábbi gyűjteménynek. És hogyan képesek pótolni egy élet gyűjtő és felújító munkáját? Igaz lelkű motorosoknak és gyűjtőknek a segítségével, akik a saját garázsaikból töltik fel emlékekkel az új timmeljsjochi Motorkerékpár Múzeum termeit. A múzeum eddig 250 járműfelajánlást kapott, így a számokat tekintve még bővül is a gyűjtemény.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »